Valósidejű háromdimenziós videotartalmat műholdas csatornákon csak az úgynevezett side-by-side technikával közvetítenek, azaz a jobb és a bal szemhez tartozó nézetek képeit egymás mellé helyezve viszik át a nagyfelbontású televíziós csatornán. A jobb és a bal nézetet a megjelenítés helyén választják szét, hogy a néző jobb és bal szemébe már csak a megfelelő nézet képe kerüljön.
“A ma létező 3D televíziós műsorszórás és a tartalomkészítés is a szemüveges technológiára épül. A szemüveg használatának kényszere pedig jelentősen korlátozza a potenciális vásárlók körét” – mondta el az MTI-nek Korcsok Zoltán, az iPONT International Kft. vezérigazgatója.
A londoni Walkabout sportbárban tartott első nyilvános külföldi bemutatón a magyar szakemberek azt demonstrálták, hogy az iPont egyedülálló algoritmusával miként lehet a 3D élő adásból szemüveg nélkül nézhető térhatású tartalmat konvertálni. A tesztben a SKY 3D műholdas csatorna sportközvetítéséből a magyar fejlesztésű szoftvert tartalmazó dekóderrel (set-top box), és az ehhez kapcsolt speciális kijelzővel mutatták be a jövő 3D-s technológiáját.
A megjelenítéshez használt algoritmuson kívül olyan kijelzőre van szükség, amely elé mikrolencséket vagy takaró sávokat tartalmazó szűrőlapot illesztenek. A szűrőként működő lencsék, vagy sávok, átfednek néhány képpontot, amelyek különböző irányba térítik el a fényt úgy, hogy a két szem részére más-más képpontok lesznek láthatók.
A bemutatón megjelent brit futballrajongók többsége szerint a szemüveg nélküli 3D élmény növelte a mérkőzés élvezetét, és a jövőben is örömmel nézne ilyen minőségű közvetítéseket.
Az iPont hasonló tesztet tavaly nyáron végzett Magyarországon, ekkor az Antenna Hungáriával együttműködve a földfelszíni digitális televíziós rendszeren (DVB-T) keresztül továbbítottak valósidejű háromdimenziós videotartalmat.