Connect with us

technokrata

Teszt: Angry Birds a tévén

Alkalmazások, szoftverek

Teszt: Angry Birds a tévén

Szinte nincs olyan ember a világon, aki ne játszott volna a Rovio nagysikerű Angry Birds játékával, de talán még kevesebben vannak azok, akik nem is hallottak róla.

Játszhatunk vele okostelefonon, táblagépen, pc-n és Mac-en is, sőt, már Facebook-on is (nem beszélve a Chrome-os applikációról). De mi van akkor, ha se egér, se tapipad, se érintőkijelző??? Nos ilyenkor jön a Jedi erő. A Samsung 7- és 8000-es sorozatú televízióin Jedi erővel dobálhatjuk kedvenc madárkáinkat a malacokra.

Persze azért nem kell Yoda-hoz rohannunk, mert nem ilyen bonyolult a történet. A beépített kamera segítségével történik minden és azért valljuk be, egy 140-cm kijelzőn dobálni a madarakat nem hülyeség. Sokan megkérdezték, hogy ki játszik amúgy? Mert nem mi, az tuti, ilyenkor oda kell állítani a kérdezőt és megmutatni. Ilyenkor persze rájön milyen jó is és 10-20 percig tuti játszani fog vele. A játék elindítása után egy gyors kalibrációt kell végrehajtanunk. Maga a játék ugyanaz, ami eddig. Jelenleg csak az első pályacsoportot kapjuk meg, amiben 63 pálya van. Reméljük, hamarosan jön a többi is.

Ami viszont furcsa, hogy amit okostelefonon simán 3 csillagra megcsinál az ember, itt valamiért nem olyan könnyű (nagyjából ugyanez jön le a Facebook-os variáns használatakor is), mintha szeretett madaraink kisebb erővel csapódnának be. Ezt legjobban a fekete madáron tudjuk szemléltetni, mely robbanáskor alig okoz károkat.

De hogyan is kell játszani?

A dolog nagyon kézenfekvő, tenyerünket a kamera felé kell tartani kb. 3-5 másodpercig, ekkor egy kicsi kör alakú felhő megjelenik (ez lesz a virtuális kezünk) amivel el lehet majd dobálni a madarakat. Eleinte furcsa leszm, ugyanis nem kell feltétlenül a madarat megfogni mint eddig, hanem elég csak a tenyerünket becsukni (így lehet megfogni a madarat), kezünket elmozdítani. Mikor pedig kinyitjuk a kezünket, a madár már repül is. Na de ugye célozni is kell, nem csak vaktában dobálni a madarakat. Sok gyakorlás után egész jól lehet célozni és a legapróbb mozdulatra is szépen reagál a csúzli. Viszont ha valamiért nem látja a kezünket a kamera, akkor fekete fehérre vált a kép és egy kéz integet nekünk, hogy: Hahó merre vagy?

Hiába a nagy képernyő, néha itt sem fér bele az egész pálya a csúzlival együtt. Szerencsére itt is van megoldás a pálya kicsinyítésére vagy nagyítására. Ehhez nem kell mást tennünk, mint a beépített kamera alá vinnünk a „kezünket” és ekkor megjelenik egy kicsi nyíl, ami 2 másodperc múlva legördít egy menüt (ebben a menüben kapott helyet a pálya újraindítását segítő ikon is). A súgó és összes pályához visszatérés is ide került, mint az okostelefonos verzióban.

Hogy mennyire lesz életképes a játék egy tv-n? Szerintem biztos! Nehéz olyan időpontot mondani, amikor valaki ne próbált volna disznót győzni

Cserébe viszont egy dolgot semmiképpen se tudunk kivédeni (és szerintem ez a Samsungban sem merült fel problémaként), mégpedig azt, hogy az emberek reflexből nyúlnak a kijelzőhöz és maszatolnak rajta, természetesen egyre dühösebben, hogy” Naaaa! Miért nem történik semmi?” Amikor elmondod a vásárlónak, hogy ne a kijelzőt taperolja, mert nem érintőkijelző, és hát a tv se olcsó, akkor persze rendre mi vagyunk a gonoszok, hogy nem engedjük őket játszani. Persze amikor eltűnünk a látóterükből, azonnal újra a képernyőt tapizza. Szerencsére idővel a Samsung hozott tájékoztató anyagot hogy hogyan kell játszani, mi pedig kiírtuk, hogy ne a nyúljanak a kijelzőhöz mert nem érintőképes. Persze ez se hozott javulást, ha a vásárló meglátja a madarat, azonnal rá is csap a kijelzőre. Úgy tűnik, hogy ez a reflex kinevelhetetlen lett az emberekből. Magi



Szólj hozzá!

További Alkalmazások, szoftverek

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés