Connect with us

technokrata

A Nokia szerint a hibás készülékek aránya elenyésző

Kütyük

A Nokia szerint a hibás készülékek aránya elenyésző

A Nokia hivatalos közleménye szerint mobiltelefonjainak kevesebb mint 10 százalékát érinthetik a kijelzővel kapcsolatos gyártási hibák.

Az elmúlt néhány napban olyan hírek kaptak szárnyra, melyek szerint a finn mobiltelefon-gyártónak jelentős költségeket okoz mobiltelefonjainak átlagosnál nagyobb hibaaránya (egyes híresztelések szerint bizonyos típusok 70 százaléka hibás). A gyártó a Dresdner Kleinwort Wasserstein befektetési bank felmérése, illetve a német Handelsblatt napilap idevágó hírére reagálva közölte, a hibás készülékek az összes legyártott példány kevesebb mint 10 százalékát teszik ki.

A gyártó honlapján megjelentetett közleményből kiderül, hogy a Nokiának a tavalyi év vége és az idei év eleje tájékán minőségi problémája támadt az egyik olyan partnerével, amely kijelzők beszállítását végzi számára. Ennek eredményeként tavaly október és idén január között ugyan kerülhettek az európai, ázsiai és észak-amerikai piacra hibás példányok is, de ezek aránya 10 százalék alatti. Egyébként a kijelzőhibák javarészt a 8210, 8260 és néhány egyéb Nokia mobitelefon-típust (például a 3xxx sorozatot) érintik.

Főként skandináv országokban, továbbá Németországban, Ausztriában, illetve az Egyesült Államokban kerültek forgalomba a hibás példányok. A nem megfelelő minőségű kijelzők néminemű használatot követően kikapcsolnak, és eltűnik róluk minden szöveg és egyéb információ. Ez a probléma a kijelző cseréjével orvosolható.

2002 elejétől a gyártó egy másik beszállító kijelzőit kezdte alkalmazni a termékeiben, de februárban sikerült orvosolni a problémát azzal a beszállítóval is, amely a hibás kijelzőket juttatta a telefonok egy részébe. A Nokia közlése szerint a beszállítót terheli minden olyan költség, amely a minőségi problémákkal kapcsolatos.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés