Japán domináns mobilszolgáltatója a mai napon jelentette be, hogy megkezdi az úgynevezett ”cmode” szolgáltatást támogató üdítőital-automaták üzemeltetését az egész országra kiterjedően. A mobilinternetes funkciókat kínáló automaták próbaüzeme 2001. szeptembere óta tart, ennek keretében Tokió területén már 41 darabot helyeztek el belőlük. A Coca-Cola ez év áprilisától Japán egyéb nagyvárosaiban is megkezdte a ”Cmo” névre keresztelt automaták beüzemelését, az év végére pedig várhatóan már kétezer darab fog működni belőlük az országban.
A DoCoMo előfizetőinek először i-mode-on keresztül regisztrálniuk kell magukat a ”Club Cmode”-ba, ezt követően az újfajta automatákról helyi információkat (például térképet), képernyőkímélőket, csengőhangokat, játékokat tölthetnek le, vagy akár koncertjegyeket is vásárolhatnak rajtuk keresztül. A szolgáltató felmérései szerint egyébként a cmode-képes automatákból több üdítőt vásároltak az emberek, mint hagyományos társaikból.
Mint ismeretes, az i-mode a DoCoMo által kifejlesztett mobilinternetes szolgáltatás, amelyet leginkább egy kibővített WAP-nak lehet tekinteni, és a szigetországban immár több mint 32 milliónyian használják. Az i-mode-ot nemrégiben Németország egyik mobilszolgáltatója is bevezette hálózatán, de nemsokára Hollandiában és Belgiumban is elérhető lesz.