Connect with us

technokrata

Családra fel – megérkezett az új Peugeot 308 SW

Garázs

Családra fel – megérkezett az új Peugeot 308 SW

Miután nemrégiben megjelent az új Peugeot 308, melyet kategóriájának egyik legjobbjaként aposztrofált a francia gyártó, nem kellett sokat várnunk, hogy bemutassák az újdonság kombi változatát is.

Az új 308 puttonyos változata a formaterv tekintetében nem okoz meglepetéseket, ugyanaz az egyszerűség és letisztultság jellemző rá, mint az ötajtós verzióra. Ugyanakkor praktikum és helykínálat tekintetében természetesen jóval többet nyújt annál, így a családos Peugeot rajongók dörzsölhetik a markukat.

308_sw_1_medium

A gyáriak elmondása szerint nagy, alacsony és sportos kombit terveztek, melynek hossza 33, magassága pedig mindössze egy centiméterrel nőtt, így kicsinek egyáltalán nem mondhatnánk a 4,58 méter hosszú és 1,47 méter magas újdonságot. A legnagyobb változás a csomagtartó tekintetében történt, mely 140 literrel hízott meg, így összesen 610 liternyi csomagot tud elnyelni. Ezzel pedig 5 literrel a legnagyobb riválisának tartott Volkswagen Golf Variant fölé tud nőni. A franciák leginkább a csomagtérből egy mozdulattal ledönthető hátsó ülésekre, valamint az így keletkező sík padlóra büszkék, melyben két sín is található, így a rakodótér szétválasztása is egyszerűbb feladattá válik.

Az utazók szemszögéből valószínűleg nem dolog változott az ötajtós verzióhoz képest, hiszen a tengelytáv megőrzésével a méretnövekedés leginkább csak a csomagtartó javára szolgál. A hátsó traktust vizsgálva tehát legfeljebb a fejtér tekintetében tapasztalhatunk előrelépést. A vezetőülésben helyet foglalva sem tűnik fel semmi újdonság – a tükrökben felrejlő puttony kivételével. A Peugeot továbbra is büszkén hirdeti i-Cockpit nevű vezetőhelyét, mely kis kormányával, magasra helyezett műszereivel és teljes letisztultságával továbbra is megszokást igényel.

308_sw_4_medium

Ahogyan az lenni szokott ilyen esetekben, az új 308 SW az EMP2 platform mellett az erőforrásokat is az ötajtós változatból kölcsönzi, így benzinesek terén a leggyengébb 1,2 literestől egészen az 1,6 literes turbós, 155 lóerős THP erőforrásig, míg dízelfronton az 1,6 literes 95 lóerős e-HDI-től egészen a hamarosan bemutatkozó, 150 lóerős kétliteres BlueHDI-ig az egész motorpaletta elérhető lesz puttonyos változatban is. Az összes erőforrás megfelel az Euro 6-os környezetvédelmi normáknak.

A továbbra is élvonalba vágyó Peugeot egyelőre nem közölte, hogy mennyit kell letennünk az asztalra amennyiben szeretnénk a plusz teret és praktikusságot kínáló SW betűpárt autónk neve mellé. Azt viszont már tudjuk, hogy az újdonságot Sochaux-ban fogják gyártani és a 2014-es Genfi Autószalonon lesz a világpremierje, mely után egyből, még a tavasz folyamán megindul az értékesítése.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés