Connect with us

technokrata

Új rendelet miatt lehetnek gondok a kötelezővel

Garázs

Új rendelet miatt lehetnek gondok a kötelezővel

A jövőben kizárólag elektronikus alapon zajlik majd biztosítók közti adatcsere.

A kártörténeti nyilvántartás rendszere a szerdán életbe lépett új NGM-rendelet értelmében alakul át. A bonus-malus besorolásra vonatkozó szabályok ügyfelek számára talán legfontosabb pontja, hogy ha az aktuális kötelező biztosítási szerződést kezelő biztosító az új kárnyilvántartásban a szerződés első két hónapja során nem tudja beazonosítani a besoroláshoz szükséges adatokat, a szerződést véglegesen A00 osztályba kell sorolnia.

“A besoroláshoz szükséges adatok beazonosítását főként két ok nehezítheti” – részletezi a lehetséges problémákat Cselovszki Zsolt, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) gépjárműszekciójának elnöke. “Előfordulhat, hogy a biztosítók által kezelt kárnyilvántartásban szerepelnek hiányos vagy helytelen adatok. Emellett a biztosítók korábbi tájékoztatása szerint minden hetedik ügyfél pontatlan adatot szolgáltat biztosítóváltáskor, elsősorban a korábbi kötvényszám megadásával kapcsolatban merülnek fel problémák.”
 
A biztosítónak a szerződés kezdetétől számított másfél hónapon belül kell értesítenie az ügyfelet arról, hogy adatai a kárnyilvántartásban nem beazonosíthatók, vagyis az ügyfélnek igen kevés ideje marad arra, hogy a szükséges korrekciót a végleges besorolás előtt megtegye.
 
Érdemes odafigyelni, hogy a hiányzó adatokról időben tájékoztassuk a biztosítónkat, mivel magasabb bónuszfokozat esetén a besorolás A00-ra történő visszaminősítése akár másfél-kétszeres díjfizetési kötelezettséget is eredményezhet. (Nem érdemes trükközni akkor sem, ha malus besorolásunk van, mert ebben az esetben a biztosító a legrosszabb, M04 kategóriába sorolja a szerződést.) Természetesen megmarad az utólagos korrekció lehetősége, ám ha ezt nem időben tesszük és a díjkülönbözetet sem fizetjük be, akkor az is előfordulhat, hogy a szerződés díjelégtelenség miatt megszűnik.

“Sajnos a jelenlegi szabályozás még mindig nem teszi lehetővé, hogy a kártörténeti nyilvántartásba az alkuszoknak is lehetőségük legyen betekinteni, pedig ez a problémák megoldását az ügyfelek számára is jelentősen könnyíthetné. Ennek ellenére, ha a biztosítóváltás független alkuszokon keresztül történt, az alkuszok szükség esetén szívesen segítenek az adminisztrációs hibák tisztázásában és a megfelelő igazolások továbbításában” – tájékoztat a FBAMSZ munkatársa.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés