Connect with us

technokrata

Hamilton nem tudta levadászni Vettelt

Garázs

Hamilton nem tudta levadászni Vettelt

A McLaren szorongatta a vb-címvédőt, Alonso kört kapott Barcelonában.

Sebastian Vettel idei negyedik győzelmét aratta a Forma-1-es vb ötödik futamán.

A Spanyol Nagydíj első 17 körében a zseniálisan rajtoló Fernando Alonso vezetett, de a táv közepétől kemény gumikon evickélő Ferrari végül kört kapott.

Lewis Hamilton viszont végig tartotta a tempót, még támadta is Vettelt az utolsó 11 körben,
míg a másik McLarent Jenson Button behozta harmadiknak.

Élő

Alonso élete rajtját mutatta be: a negyedik helyről, a rosszabb ívről lett első, Schumacher pedig tizedikből lett hatodik. Button viszont ötödikből esett vissza Schumacher hűlt helyére.

A világbajnok brit szenvedett Buemi mögött, végül az ötödik körben sikerült megennie.
A Törökországban látott extrém sok előzés elmaradt, de az első négyes (Alonso, Vettel, Webber, Hamilton) szépen vonatozott, ahogy mögöttük Schumacher, Rosberg, Massa és Button. A két kvartett között Petrov szólózott.

Vettel már a tizedik körben kereket cserélt, a többi menő maradt, a német viszont beesett Button mögé, majd atomkeményen kifékezte egy rövid egyenesben. Vettel aztán Massát és Rosberget is lenyomta, így maradt szorosan az eléje visszatérő Alonso nyomában.

Massa csúszkált, Button lehagyta; a 12. körig minden nagyágyú váltott papucsot. Barrichello nagyívű taktikája egy katasztrofális boxkiállás miatt befuccsolt. Az élen Alonso, Vettel és Hamilton ment, jó közel egymáshoz, mindenki tolta le az előtte lévőt. A további sorrend 13 kör után: Webber, Button, Di Resta, Schumacher, Petrov, Massa.

Button csak 15 kör után váltott, le is zsírozta a csapattal az új taktikát, majd lazán elment Schumacher mellett. Massa viszont csak szerencsétlenkedett Petrov mögött. Vettel bezzeg nem tette ugyanezt, kiment új gumiszettért, hogy ne Alonso mögött aprózza el magát. Aztán jött Alonso is, Hamilton még maradt egy fordulóra.

Hamilton futott egy nagy kört a kissé viseltes gumikon, megpróbált az élre törni, pár körrel később sikerült is neki visszatérnie másodiknak. Alonso nem tudta tartani Hamilton tempóját, ám szépen tartotta Webbert, akinek esélye sem volt az előzésben, DRS-zóna ide vagy oda. Massának végre sikerült egy manőver, Di Resta kárára.

Alonso és Webber a boxban brusztolt: a spanyolt kicsit később eresztették vissza, a Ferrarija hátsó tengelye éppen a Red Bull orra előtt volt, végül nem lett előzés a dologból. Hol volt már a pole dicsősége?

Webber azért támadott tovább, egyszer előzött is, de Alonso azonmód visszavette a pozícióját. Így érkezett meg a két kemény Pirellivel kocsikázó sofőr mögé Button a lágyakkal. A jó formában lévő mclarenes mindkét ellenlábasát tétovázás nélkül átugrotta. Webber meg izmozhatott tovább Alonsóval.

Alonso azonban gyorsan hagyta a fenébe az egyik kemény keveréket, tíz kör után váltott, a csapat szerint a maradék 25-öt már az új keményeken kellett kibírnia. Webber mehetett kedvére szabadon. A két Mercedes egymással harcolt, elöl Schumacher, a sarkában Rosberg.

44 kör után az élen Vettel, 1.4 másodpercre tőle Hamilton, aki elé bevágott Karthikeyan. Aztán lekörözték Massát mindketten, Vettel KERS-e elromlott a hajrára, Hamilton meg kollégája közelében volt. Heidfeld kifékezte Petrovot, helyet cserélt a két Lotus Renault. Vettel kapott még egy adag kemény gumit, Hamilton is, maradt 2,2 másodperc közöttük. (Később észhez tért az RB mozgásienergia-visszanyerő rendszere, Vettel a leintés után igyekezett bagatelizálni a kérdést: “A srácok keményen dolgoztak vele, és végül is tudtunk nyerni így is.”)

A sorrend a hajrára: Hamilton, Vettel, Button, Webber, Alonso, Schumacher, Rosberg, Massa, Di Resta, Heidfeld. Valahol hátul Kovalainen összetörte a Team Lotust.

Vettelt már 11 körrel a leintés előtt támadta Hamilton, gyorsabb volt a McLaren, de kérdéses volt, hogy az előzéshez szükséges sebességkülönbség rendelkezésre áll-e. Óriási csatát vívott a két világbajnok.

Az utolsó helyről rajtolt Heidfeld elvette Massa kilencedik helyét (a ferraris ki is állt egy körrel később), aztán Perezt is lehagyva nyolcadik lett.

Hamilton meg kitartóan üldözte Vettelt, de elhasznált egy fél adag KERS-t körönként, így a célegyenesre nem maradt neki elég. Vettel tehát behúzta, idén 5/4-nél jár, a végén még egy free-jazz kompozíciót is előadott a csapatrádióba.

A Spanyol Nagydíj végeredménye:
1. Sebastian Vettel, Red Bull-Renault, 1 óra 39:03.301 perc
2. Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes + 0.630 másodperc
3. Jenson Button, McLaren-Mercedes + 35.697
4. Mark Webber, Red Bull-Renault + 47.966
5. Fernando Alonso, Ferrari + 1 kör
6. Michael Schumacher, Mercedes + 1 kör
7. Nico Rosberg, Mercedes + 1 kör
8. Nick Heidfeld, Lotus Renault + 1 kör
9. Sergio Perez, Sauber-Ferrari + 1 kör
10. Kobajasi Kamui, Sauber-Ferrari + 1 kör
11. Vitalij Petrov, Lotus Renault + 1 kör
12. Paul di Resta, Force India-Mercedes + 1 kör
13. Adrian Sutil, Force India-Mercedes + 1 kör
14. Sebastien Buemi, Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
15. Pastor Maldonado, Williams-Cosworth + 1 kör
16. Jaime Alguersuari, Toro Rosso-Ferrari + 2 kör
17. Rubens Barrichello, Williams-Cosworth + 2 kör
18. Jarno Trulli, Team Lotus-Renault + 2 kör
19. Timo Glock, Virgin-Cosworth + 3 kör
20. Jerome D Ambrosio, Virgin-Cosworth + 4 kör

Nem ért célba:
Narain Karthikeyan, Hispania-Cosworth
Felipe Massa, Ferrari
Heikki Kovalainen, Team Lotus-Renault
Vitantonio Liuzzi, Hispania-Cosworth

Leggyorsabb kör:
Hamilton, 1:26.727 perc

A pilóták vébéjének állása:
1. Vettel 118 pont
2. Hamilton 77
3. Webber 67
4. Button 61
5. Alonso 51
6. Rosberg 26
7. Heidfeld 25
8. Massa 24
9. Petrov 21
10. Schumacher 14
11. Kobajasi 9
12. Buemi 6
13. Sutil 2
14. Perez 2
15. Di Resta 2

A konstruktőri vb állása:
1. Red Bull 185 pont
2. McLaren 138
3. Ferrari 75
4. Lotus Renault 46
5. Mercedes 40
6. Sauber-Ferrari 11
7. Toro Rosso-Ferrari 6
8. Force India 4

Nem szerzett még pontot a Williams, a Team Lotus, a Virgin és a HRT



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés