Connect with us

technokrata

Pokolba a nyári szünettel!

Garázs

Pokolba a nyári szünettel!

Újabb bizonyíték a Ferrari ellen, gyárbezárások, alkalmi KERS. Alszik az F1…

Szokásos, iskolai vakációhoz hasonló nyári szünetet tartanak a Forma-1-ben is az utolsó nagy hajrá előtt. A Belga Nagydíjig hátralévő közel egy hónap verseny nélkül szusszanásnyi időt enged a pilótáknak és rajongóknak egyaránt. Van, aki szerint rosszkor jött a fellélegzés, van, aki kifejezetten örül neki. De egy percig se higgyük, hogy a száguldó cirkusz katlana nem fortyog tovább. Az üzletnek mennie kell.

Alighogy elcsitultak a Magyar Nagydíj utáni kedélyek, a csapatok máris kötelező szabira kényszerültek. Megállapodásuknak megfelelően két hétre még a gyárakat is bezárják, igaz nem azonos időben. Gondolhatnánk, ez jó, mert az utóbbi időszak akciódús történései miatt sokaknál robbanásra kész a leeresztő-szelep. A Schumacher- Barrichello majdnem “ütközet” vagy a Ferrari-csapatutasítás megvan?

Alonsóné is flexibilis, hiszen itt volt Mogyoródon

Amilyen nyomin csinálták, nem csodálom, ha kitörölhetetlen emlékképként rögzül majd. Ráadásul a héten újabb rádiósüzenetek kerültek napvilágra, így most kétszeresen is bűnhődhetnek. Nekik biztos para a szünet, mert lehet, hogy a Motorsport Világtanács szeptemberi tárgyalásán elveszik a pontjaikat, s ezzel az esélyt is a végső diadalra.

Alonso személy szerint bízik Manituban, és egálról várja a végső rohamot. Kissé nagyképű, hisz’ ő azért jócskán el van maradva a vezető négyestől. Vagy a mérnöki zsenialitásra hagyatkozik? Mert a Red Bullal egyetemben az FIA vizsgálódásának kereszttüzébe kerültek ismét, gyanúsan hajló szárnyaikkal. Terhelés ide, légellenállás oda, az a 9 cm túl sok merev szárnynak, még flexibilisnek is lájtos, de müzlivel elmegy.

Ezért az FIA sem emelt szót, nem úgy a csapatok: Hamiltonék ujjal mutogatnak, de mások is fenik fogaikat a “csalókra”. Jó lenne egyszer s mindenkorra tisztázni a játékszabályokat, mi lehet fekete és mi fehér. Mert ami egyik sem, az zöld. Mármint zöld út az FIA részéről. De mindig van zöldebb, ugye? És ezt már sokan, sokszor eljátszották.

Webber várhatja az élről a folytatást

A Red Bull természetesen önnön zsenialitását méltatja – oké, tényleg összeszedett csapat, de nem ennyire – a Ferrari olaszos gőggel hallgat. Csoda, ha Hamiltonék joggal aggódnak? Lemaradásuk, látva a Ferrari feltámadását, ugyancsak tetemes, noha, mint az kiderült, ők már tavaly használtak egy passzív F-csatornát, csak ez most nem látszik elegendőnek. A teszttilalom kellős közepén zéró esélyük van a felzárkózásra. Talán csak nem a KERS hiányzik? Amit előszeretettel nyomogattak tavaly?

Már le is stoppolták az összes 2011-es futamra, hasonlóan a többi nagymenőhöz. Ráadásul most akciós is: a gyártó Magnetti-Marelli igen jutányos áron kínálja, elvben minden csapat el is fogadta. Már csak némi elektronikai finomhangolás, és jöhet a tűzijáték-gomb. De nem a Lotusnak: ők egyértelműen ellene vannak. Mondjuk, rajtuk nem is dobna sokat, ki tudja, elvéreznek-e a soros FIA-ülésen, ahol a jövő évi felállásról döntenek.

Jöhetne viszont a Mercinek, de nem: amire a  hungaroringi sajtótájékoztatón még csak utaltak, mára hivatalos – leállnak az idei fejlesztéssel, s a 2011-es projekten dolgoznak. Mert lépéshátrányba kerültek. Ők is összedobhattak volna valamit, nem ciki másolni a menőbbet, más is csinálja, azoknak bejön, ennyi. Lássuk, mit barkácsolnak – unalmas már a magyarázkodás, hogy szabályok így, új abroncsok úgy…

Jövőre ez nem lehet mentsvár: a Pirelli is bejelentkezett a héten, kiértékelte a GP2 autóval futott eredményeket, és felkészült egy valós, F1-es géppel történő tesztre is – azért ez egy kicsit más lesz. A terv Heidfeld és egy Toyota személyében ölt testet, igen, jól hallották, a 2009-es Toyota legalább egy kis időre újra pályára léphet. Heidfeldnek is lesz nagy lehetőség, kicsit távol esett idén attól a bizonyos fától.

De mások is elkezdtek mozgolódni, úgy tűnik, a pilótafelállás nevű játékot nem lehet elég korán kezdeni. A héten Sutil hintette el, hogy jövőre más csapathoz készül(het). Petrov kicsit megnyugodhat szabadsága alatt, talán kihúzza a következő szezont is a Renault-nál. Annál a Renault-nál, ahol úgy tartják, hogy Alonso hibája miatt tartanak itt versenyügyileg. Szép, ugye? Mintha csak Briatorét hallhattuk volna, de ő sem késlekedett a replikával, hisz’ egyazon napon letette a garast védence, a senior-korba lépett Webber mellett. Hogy ezeket a sületlenségeket honnan veszik, rejtély.

Mindenesetre történés van bőven, ha másért nem, hogy el ne felejtsünk majd újra a tévé elé ülni és nézni jól a Belga Nagydíjat. Mert ugye, kenyér és cirkusz kell a népnek, nem baj, ha száguldó is.



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés