A szivarszerű karosszériának köszönhetően nagyon alacsony a kocsi légellenállási tényezője (0,25). Ez is feltétele az alacsony fogyasztásnak, és az ebből adódó hatalmas hatótávolságnak, hiszen egyetlen tankolással 1200 kilométer is megtehető a Kia Ray segítségével. A kis gördülési ellenállású gumiabroncsok szintén a fogyasztást hivatottak csökkenteni. Mindehhez társul szegődik egy 106 lóerős villanymotor valamint egy 1.4 literes turbós benzines erőforrás is 151 lóerővel.
A Ray hajtáslánca valamivel fejlettebb, mint japán riválisaié: Li-ion akkumulátor táplálja a 106 lóerős villanymotort, akár 80 kilométeren keresztül, elektromos energia híján pedig egy 1,4 literes, 151 lóerős benzines turbómotor is belép a hajtásba, 1200 kilométerre növelve a hatótávolságot. A lítium-akkumulátor otthon hálózatból is utántölthető, így városi közegben akár tisztán villanyautóként is használható a Kia hibridje.
A súllyal is megpróbáltak takarékoskodni a tervezők – bár a nehéz akkumulátor-csomag miatt a tanulmány így sem igazán könnyű – többek között ezt a kompenzálják a hálós ülések. A kiegészítő berendezések működését napelemek segítik, ezzel is spórolva az akkumulátorok értékes energiáján.
Hogy a Ray ebben vagy hasonló formában gyártásba kerülhet-e, az egyelőre bizonytalan, de hajtásláncát állítólag szeretnék beépíteni a 2012-re várható harmadik generációs Cee’d egyik változatába.