Noha csak rajzokról van szó, a lényeges részletek mind látszanak rajtuk: ahogy azt eddig is sejtettük, az új TT formája lényegi változást nem szenved el, inkább a sok apró részlet jelent újdonságot rajta. Az autó elején a méretes, hatszögletű hűtőmaszk dominál, ahogy az ingolstadti modellek mindegyikén, a fényszórókat pedig határozott élek, hegyesebb szögek veszik körül. Ennek köszönhetően az MQB platformra épülő TT vizuálisan még közelebb került az R8-hoz, ezzel jelezvén, hogy a sportosságot igenis komolyan gondolja.
Maga a sziluett, a jellegzetesen domborodó ívek, a kerékjáratok azonban javarészt az elődre hajaznak, ahogy a csomagérajtó kialakítása is. Az izmos vállvonal gyakorlatilag az első fényszóróktól kiindulva végigfut az autó oldalán, egészen a hátsó lámpákig. Opcionálisan a fényszórók ledes technikájú vagy a jövőbe mutató Mátrix-LED kivitelben is rendelhetők, utóbbi esetében a távfényt egyenként szabályozható fénykibocsátó diódák állítják elő. A kipufogórendszer mindegyik motorváltozatnál a diffúzorba integrált két nagyméretű, kerek végcsőben zárul. A TTS, mint az Audi minden S-modellje, négy kivezetést kap.
Az utasteret illetően szintén a könnyed, lebegő vonalvezetést emeli ki az Audi az új TT kapcsán. A műszerfalon a kerek légbefúvó nyílások immáron klasszikus TT-elemként szolgálnak – amelyek a légkondicionáló berendezés kezelőelemeit is rejtik – és formájuk révén a sugárhajtóművekre emlékeztetnek.
Ahogy már láthattuk, az Audi által csak virtual cockpitnak nevezett megoldás egy teljesen új ergonómiát és kezelhetőséget takar. Az MMI-képernyő elhagyásával a tervezők karcsúra alakíthatták a műszerfalat.
Az MQB platformnak és a melegen formált alumínium és acél keverékének köszönhetően könnyű, mégis szilárd vázra épülhet az újdonság. Méreteit tekintve az új TT nagyon közel áll majd az előző generációhoz, míg a gyártó 1206 kg-os tömeggel kecsegtet. A futómű ugyancsak igényes konstrukció, hiszen elöl MacPherson tagok, hátul pedig multlink felfüggesztés került kialakításra, a kormányzásért pedig egy teljesen új fejlesztésű, elektro-mechanikus szerkezet felel majd.
A TT motorházteteje alá keresztben beépített, négyhengeres motorok kerülnek. A tervek között szerepel a 180 lóerős 1.8 TFSI, a 220 lovas 2.0 TFSI, de a kétliteres TDI (180 lóerő) személyében nyilvánvalóan nem marad ki a dízel variáns sem. Mindegyikhez hatfokozatú manuális váltó jár szériában, de opcionálisan az S-tronic duplakuplungos automata szerkezetek is rendelkezésre állnak, méghozzá hat fokozattal és kormányra elhelyezett váltófülekkel. Ugyanígy az összkerékhajtás, azaz a quattro rendszer is feláras tétel lesz, szokás szerint.
Persze a morcosabb példányok sem maradhatnak el: már az árusítás kezdetekor rendelkezésre áll majd a 300 lóerős 2.0 TFSI-vel felvértezett TTS Coupé, a második hullámot pedig 2015-ben az alaposan átdolgozott, 2,5 literes öthengeressel és 360 lóerős csúcsteljesítménnyel szót kérő TT RS képviseli. A Genfben debütáló kupét az őszi Párizsi Autószalonon bemutatkozó kétüléses roadster követi.
Forrás: Autó Pult