A kívülről szépnek talán nem nevezhető, de mindenképpen emészthető formát kapott villanyos jármű elöl hatalmas krómszínű hűtőráccsal büszkélkedhet, ami talán kicsit túlzásnak tűnhet. Részleteiben ugyan emlékeztet egy-egy európai gyártó modelljének a vonásaira, összességében azonban egészen egyedinek tűnik a nem túl izgalmas formaterv.
A Denza elektromotorja egyébként 117 lóerőt és 290 Nm nyomatékot teljesít, amivel 150 km/h-s tempót tud elérni. A gyáriak átlagos használat mellett közel 300 kilométeres hatótávot ígérnek, amelyet egy 47,5 kWh-s akkumulátorcsomag biztosít, amely az autó padlójában van elhelyezve.
A Daimler és a BYD elmondása szerint a Denzát 18 hónapon keresztül tesztelték, és több mint 1,2 millió kilométert tettek meg vele, mire megérett a szériagyártásra. Az újdonság egyébként az első elektromos jármű, amit alávetettek a C-NCAP biztonsági tesztjeinek, amin a maximumot, azaz 5 csillagot ért el. Bár mindez a legmodernebb technológiák jelenlétére vall, egyes források szerint a Denza az előző generációs Mercedes-Benz B-osztály alapjait örökölte meg, ami egy elég régi konstrukció.
Az autó utastere is egészen minőségi benyomást kelt, persze nagy kérdés, hogy vajon élőben milyen az összeszerelés és az anyagok szintje. Egyébként két változatból választhatnak majd a jövőbeli vásárlók: a „Lifestyle” csomag bőrüléseket, 18 colos könnyűfém kerekeket és egy információs kijelzőt tartalmaz, míg az „Executive” verzió ezen felül még magasabb szintű hangrendszerrel, adaptív xenon fényszórókkal és műholdas navigációs rendszerrel is el van látva.
A Kínában szeptembertől elérhető BYD Denza alapáron 13,4 millió forintért lehet majd megkapni, ami elég borsos összeg, azonban a kínai kormány támogatásával már 9 millióért is hozzá lehet jutni az autóhoz, ami még mindig nem kevés, de egy sokkal emészthetőbb összeg. Arra szinte nullával egyenlő az esély, hogy Európában valaha is találkozzunk a kínai elektromos autóval.
Forrás: Autó Pult