A Microsoft Magyarország új lehetőséget kínál szoftverei aktiválására. Az eddigi telefonos és interneten történő aktiválás mellett 2004 júliusa óta lehetőség van a termékek SMS-ben történő aktiválására is.
A Microsoft Magyarország által forgalmazott termékek egy részét – a számítógéppel együtt vásárolt szoftvereket, a dobozos szoftvereket – a felhasználónak aktiválnia kell a telepítés során, vagy a szoftver használatának első napjaiban. Az aktiválási folyamat eddig két módon zajlott. Amennyiben a felhasználó rendelkezett internet-elérhetőséggel, úgy a szoftver automatikusan elvégezte az aktiválást a világhálón keresztül. Az esetek nagyobb részében azonban a felhasználónak fel kell hívnia a Microsoft Magyarország ügyfélszolgálatát, ahol be kell diktálnia az általa vásárolt szoftver telepítési azonosítóját, melyet az Aktiválási Varázslóban megtalál Az ügyfélszolgálat munkatársa rögzíti a felhasználó által megadott kódot, majd ezt követően megad egy másik számot, melynek begépelése után az új termék aktiválásra kerül, és teljes funkcionalitásában használhatóvá válik
Ezt a folyamatot kívánta leegyszerűsíteni a Microsoft Magyarország, amikor az SMS-ben történő aktiválás elindítása mellett döntött. Az új szolgáltatás bevezetésétől az aktiválási folyamatok felgyorsulását és biztonság növekedését várják. Ezentúl a felhasználóknak nem kell mást tenniük, csupán elküldeni a telepítési azonosítót SMS-ben a 06/20-96-AKTIV (06/20-96-25848)-as számra. Az elküldött SMS-re néhány perc múlva megérkezik a válasz, az aktiváláshoz szükséges megerősítő azonosítóval.
„Az SMS-ben való aktiválás legfőbb előnye a 24 órás rendelkezésre állás, a gyorsaság és a megbízhatóság. A folyamat automatikusan működik, a beküldött SMS-eket a mobilszolgáltató rendszere azonnal továbbítja a Microsoft központjába, mely fogadja a beérkező kódszámot, és késlekedés nélkül visszaküldi az aktiváláshoz szükséges megerősítő azonosítót, vagy – helytelen telepítési azonosító vagy SMS szám esetén – a hibaüzenetet. Mivel a folyamat teljes egészében automatizált, minimálisra csökken a hibalehetőségek száma – nyilatkozta Stroh Edina, a Microsoft Magyarország ügyfélszolgálatának vezetője.
Az SMS-ben történő aktiválást a Microsoft történetében Magyarországon vezetik be először, így a hazai felhasználók lesznek az elsők, akik kipróbálhatják a rendszer működését.
Az SMS útján történő aktiválás azokban az esetekben jelent alternatív megoldást, amikor a felhasználó első alkalommal kívánja telepíteni az adott terméket – ez az ügyfélszolgálathoz érkező hívások kb. 90%-át teszi ki. Az összes többi, problémás esetben továbbra is az ügyfélszolgálatot lehet hívni, ahol – az SMS szolgáltatás bevezetésének köszönhetően – a munkatársak immár könnyebben elérhetők, és több időt tudnak fordítani az egyes esetek kezelésére.