A Microsoft Business Solutions Navision Smart Tag Integration Toolkit 3.70 bejelentésével a Microsoft lehetővé teszi a Navision vállalatirányítási rendszert és az Office irodai csomagot egyaránt használó vállalatok számára, hogy a háttérrendszerben tárolt adatokat az irodai alkalmazásokból közvetlenül is elérjék.
A Microsoft Office Smart Tag (intelligens címke) technológiájára épülő integráció kontextusba helyezi az információt, amelyet ebben a formában egyszerű módon hozzáférhetővé is tesz a felhasználó számára. Az intelligens címkék ezáltal lecsökkentik az adatok beviteléhez és kinyeréséhez szükséges lépések számát, továbbá „gyorsbillentyűket” kínálnak a megfelelő műveletek egyetlen kattintással történő végrehajtásához.
Gyorsabb és pontosabb adatkezelés intelligens címkékkel
Az intelligens címkék az Office XP és az Office 2003 programcsomag alkotóelemei, melyek bizonyos típusú adatok felismerésére szolgálnak. Amikor meghatározott felépítésű adatokat –például nevet, címet vagy tőzsdei árfolyamot – észlelnek valamelyik irodai alkalmazásban megnyitott dokumentumban, ikonjuk diszkréten megjelenik a képernyőn az adatokhoz illő műveletek választékával, a konkrét helyzetekhez idomítva a munkakörnyezet. Az előre gyártott és beépített intelligens címkék mellett a Microsoft Magyarország hazai üzleti partnerei által fejlesztett intelligens címkék is rendelkezésre állnak, illetve ilyeneket maguk a felhasználók is készíthetnek egyedi igényeiknek megfelelően.
Az eszközkészlettel megvalósított integrációnak köszönhetően a vállalatok a Navision vállalatirányítási rendszerben tárolt információt – ügyféladatot, termékazonosítót stb. – az Office XP és az Office 2003 intelligens címkéinek a funkcionalitásával együtt használhatják, gyorsabbá, ugyanakkor pontosabbá téve az olyan feladatok elvégzését, mint például a jelentések és az árajánlatok készítése vagy a számlák kiállítása.
A Microsoft Business Solutions Navision Smart Tag Integration Toolkit kibocsátásával a Microsoft egy egyszerű, a vállalatok és az egyének elvárásaihoz egyaránt illeszkedő, a különféle környezetekben az adatbiztonság megőrzése mellett jól alkalmazható megoldást kíván nyújtani. Ennek érdekében az integrációs eszközkészlet a Navision rendszerben tárolt ügyfél-, partner- és üzleti adatokat XML-alapú webszolgáltatások révén teszi hozzáférhetővé az Office XP és Office 2003 alkalmazások számára – így valósítva meg a különböző nyelveken írott programok közötti adatkommunikációt, egyszersmind leegyszerűsítve az ehhez szükséges integráció folyamatát is.
Rendszerkövetelmények és ingyenes elérhetőség
Az eszközkészlet a Microsoft Business Solutions Navision 3.70-es, nemrégiben megjelent legújabb verziójára épül, 44 új objektumot és a standard objektumok két módosítását, valamint a .NET keretrendszerre épülő webszolgáltatások és a Microsoft Office XP komponensét tartalmazza. A Microsoft Business Solutions Navision 3.70-es verziójára épül, futtatásához a Navision alkalmazásszervere mellett a Microsoft Internet Information Server, a Microsoft Office XP vagy Office 2003 és a .NET keretrendszer eszközkészletének a telepítése szükséges.
A Microsoft Business Solutions Navision Smart Tag Integration Toolkit 3.70 a regisztrált szoftverfejlesztők számára ingyenesen letölthető, ahol az eszközkészlet angol nyelvű dokumentációja is elérhető.