Az idei adatok szerint a magyar háztartások összesen 42 százalékában van autó: 40 százalékában egy, további 2 százalékában pedig több gépjármű is található. Ez némiképp alatta marad a 2012-es, valamint a 2010-es aránynak, amikor is a háztartások 44, valamint 45 százalékában volt egy vagy több autó. A mostani adat gyakorlatilag megegyezik a 2008-as számokkal, azonban a válság kitörésekor még a háztartások 5 százalékában volt fellelhető több autó, míg 37 százalékában egy gépkocsi volt a jellemző. A 2014-es adatok szerint a gépjárművek jellemzően saját tulajdonban vannak, céges autót a háztartások töredékében, 3 százalékában használnak csupán.
Az autós háztartásokban élők aránya a 30-39, valamint a 40-49 éves korosztályban a legmagasabb; mindkét esetben 50 százalék körül van. Összességében egy kivételével minden korcsoportban csökkent 2012-höz képest az autósok aránya. A kivétel pedig a 60 éves és a feletti korosztály, ahol idén 29 százalék az autóval rendelkezők aránya. Ez jelentős, 6 százalékpontos növekedést jelent 2012-höz, sőt 7 százalékpontosat 2010-hez, és 9 százalékpontosat 2008-hoz képest.
Az új autó vásárlás drasztikus visszaesése következtében a gépjárművek életkori megoszlása 2008 óta romlott, de 2014-re a folyamat megállni látszik, sőt enyhe javulás is mutatkozik. 2014-ben az autók átlagosan valamivel idősebbek 11 évesnél, és ez egy szűk negyedévvel csökkent a két évvel ezelőtti adathoz képest (11,3 és 11,6 év). Az autópark évek óta tartó öregedésének megtorpanása, és az új autók értékesítésének növekedése ellenére a legfeljebb öt éves autók aránya 15 százalék volt idén, szemben a 2012-es 12 százalékkal. Azonban a 2014-es adat jelentősen alulmúlja a válság előtti számokat: 2008-ban még az autók 30 százaléka volt 5 évesnél fiatalabb. A legfrissebb adatok szerint a kocsik 33 százaléka 6-10 éves, 45 százaléka 11-20 éves, 7 százaléka pedig 20 év feletti volt.
Az autók átlagos életkora Budapesten körében a 2012-es bő 10 évről mostanra 9,5 évre csökkent, és szintén csökkenés volt a vidéki városokban élők autóinak életkoránál: két év alatt 11,6-ról alig több mint 11 évre mérséklődött. Ezzel szemben a községekben 12,2-ről 12,6 évre nőtt a kocsik átlagos életkora. A kutatásból kiderült az is, hogy minél magasabb iskolai végzettséggel rendelkezik valaki, annál fiatalabb az autója. A legfeljebb 8 általánost végzettek a 2012-es 13,7 éves járművek után idén már átlagosan 14,6 éves autókkal közlekedtek, míg a diplomásoknak átlagosan 10 éves autóik voltak, ami két éve nem változott.