Egyetlen hatalmas online piactérré változott Magyarország az ősz első felében, ahol 550 millió forint értékű árú cserélt gazdát, úgy hogy sem az eladóknak, sem pedig a vevőknek nem kellett egy lépést sem tenniük ezért. A földrajzi akadályok leküzdésének köszönhetően nem csak, hogy kiugróan megemelkedett a feladott hirdetések száma, de a termékek 34 százaléka el is kelt a másfél hónap alatt. Sőt, voltak olyan árukategóriák, ahol még az 50 százalékot is meghaladta a sikeres tranzakciók aránya. Az építőanyagok 60, a kézműves és hobby termékek 53, az épületgépészeti eszközök 51 százaléka kelt el ilyen rövid idő alatt.
Persze nem ezek voltak a legnépszerűbb termékek. Az ingyenes Háztól-Házig szolgáltatás a babamama, a ruha és a játék kategóriában vitte a pálmát, az összes kiszállítás 40 százalékával. Ez nem csoda, hiszen a babaholmik válnak a leggyorsabban feleslegessé, azonban egyáltalán nem biztos, hogy elérhető közelségben találunk is vevőt egy kinőtt ruhára vagy megunt játékra. Éppen ezért, az ebben a két kategóriában feladott összes hirdetés 43 százalékánál kérték az eladók a
Jófogás.hu futárainak díjmentes segítségét, ami azért sem meglepő, hiszen az átlagos kiszállítási távolság nem kevés, 177 kilométer volt. Így kerülhetett a használaton kívüli pelenkázó egy budapesti családtól 48 órán belül egy szegedihez, vagy a Szekszárdon megunt fűnyíró egy szentesi kertes házba.
A
Jófogás.hu az eredetileg tervezett egy hónapos akciót két héttel megtoldotta, hiszen amellett, hogy ez alatt az idő alatt náluk adták fel a legtöbb apróhirdetést az országban, a korábbi hónapokhoz képest megsokszorozódott azok száma is, akik igénybe vették a Háztól-Házig szolgáltatást. Csak szeptemberben az eladók közel 30 százaléka nyitott ezzel a teljes hazai piac felé a kiszállítható áruk kategóriáiban, októberben pedig már több mint felük élt a lehetőséggel. A termékek átlagára 7170 forint volt, de akadt 310 ezres adás-vétel is. A hirdetések összértéke elérte a 2,5 milliárd forintot, a legaktívabb Nógrád és Csongrád megye volt, ahol jó 10 százalékkal több terméket adtak fel, mint az egész országban, kihasználva az ingyenesség adta pluszt.
„A Háztól-Házig szolgáltatás lényegében az összes terhet leveszi az eladók és a vevők válláról. Az árukért előre egyeztetett időpontban érkeznek, 48 órán belül szállítanak, a pénzt pedig számlára utalják. Így az eladó amellett, hogy sokkal gyorsabban szabadul meg feleslegessé vált holmijaitól, időt, üzemanyagot spórol és nem kell nagyobb mennyiségű készpénzzel rohangálnia. A szolgáltatás egyébként kevesebb, mint 5 liter üzemanyag árába, 1900 forintba kerül a Jófogás.hu-nál. Ennyiért tényleg egész Magyarország potenciális vevővé válik és persze vevőként is kinyílik számunkra a világ.” – mondta el Palocsay-Zubor Géza, a
Jófogás.hu-t is működtető Schibsted Classified Media Hungary Kft. ügyvezető igazgatója