A forgalomba helyezett új autók körében már 2010-ben bekövetkezett ez a fordulat, jelenleg 100 új autóból már 54-ben dízel-, míg 44-ben benzinmotor üzemel. A használtautó-import során behozott járművek körében még nagyobb a dízelautók aránya, hiszen ebben a körben a hazai adás-vételekhez képest felülreprezentáltak a felső-középkategóriás (27 százalék), illetve a családi autók (18 százalék), melyeknek zömét dízelmotorral szerelték fel.
„A használt dízelautók népszerűsége több okra is visszavezethető – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu marketingvezetője. – Egyrészt sokat lehet az üzemeltetésük során spórolni, mivel a dízelmotorok azonos teljesítmény mellett 15-20 százalékkal kevesebbet fogyasztanak, mint benzines társaik. Bár az új autók körében a dízeles példányok jellemzően 10-20 százalékkal drágábbak, ez a különbség az autók néhány éves korára már jórészt eltűnik. A másik ok, hogy az emissziós normák nyugat-európai szigorításával párhuzamosan a régi, Euro2-es és Euro3-as előírásoknak megfelelő dízelmotorral működő autók ára az átlagosnál nagyobb mértékben esett, így kedvelt célpontjaivá váltak azoknak, akik külföldön vásárolnak gépkocsit.”
A vezető autós hirdetési portálon nem csupán a kínálat, hanem a kereslet alakulása is nyomon követhető. Az adatok szerint az érdeklődők közel kétharmada, 64 százaléka dízelautót keres, 33 százaléknyian benzinüzemű motorra keresnek rá, miközben a hibrid és egyéb meghajtással továbbra is csak az érdeklődők 3 százaléka foglalkozik. (Az utóbbi adatok értékelésénél vegyük figyelembe azt is, hogy az autót keresőknek a harmada állított be ilyen szűrőt, vagyis az autókeresés során az üzemanyagfajta messze nem kizárólagos szempont.)
Ha azonban szélesebb körben vizsgálódunk, és a forgalomban lévő teljes hazai személygépkocsi-állományt vesszük górcső alá, gyorsan kiderül, hogy itt egyelőre semmi sem veszélyezteti a benzines autók dominanciáját. Bár részesedésük ebben a szélesebb körben is lassú csökkenést mutat, az utakon futó összes személyautónak továbbra is a háromnegyedét hajtja benzin. Ebbe a körbe tartozik ugyanis azoknak a kisebb teljesítményű, illetve tíz évnél idősebb autóknak a túlnyomó többsége, amelyeket tulajdonosaik jóval ritkábban használnak és cserélnek le, így nem jelennek meg a használtautó-piaci kínálatban.