A Google végeláthatatlannak tűnő változtatásai miatt sok online marketinges számára zavarossá vált, hogy mit is jelent valójában ma a SEO, írja a Kulcsszo.hu
A Google végleg leszámol a SEO trükközőkkel
Igen, a SEO sokat változott az évek során, de a Google nem. A Google számára ugyanaz a cél maradt, hogy a felhasználók számára a lehető legjobb keresési eredményt biztosítsa.
Searchengineland szerint is csak a SEO algoritmusok változtak, mert túl sok volt a trükközés és a kijátszás.
Kapjunk választ a találati oldalról
A kulcsszóhalmozás és a spam jellegű linképítés tulajdonképpen a Google elleni támadás, hiszen a visszaélők megakadályozták, hogy a Google releváns találati eredményeket adjon ki a felhasználók kereséseire. Ha pedig elégedetlenek a felhasználók a keresési eredményekkel, akkor egy idő után más keresők után néznek…
A SEO trükközők ellen a Google kénytelen újabb és újabb algoritmusok kidolgozásával fellépni. Jön a Panda, a Pingvin, büntetések és a sornak még közel nincs vége.
A gyors győzelem kétes sikerrel jár
A Google a legjobb találati eredményeket akarja a felhasználói számára biztosítani, ebből nem enged, és a csalókat egyszer és mindenkorra ki akarja zárni ebből a versenyből.
A SEO ma már jóval több mint kulcsszó halmozás és linképítés
A SEO egyre több tényezőt vesz figyelembe, melyek túlérnek a keresőoptimalizálás hatáskörén is. A SEO szerves része lett a teljes marketingnek.
Figyelembe veszi a márka népszerűségét, a közösségi médiákat, a web dizájnt, és díjazza a felhasználóbarát fejlesztéseket illetve a magas színvonalú tartalmakat.
A keresőoptimalizálás önmagában már kevés
Valódi marketinges szakemberekre és marketing szemléletre van szükség. Közel sincsen már annyira szükség a Google algoritmusok technikai ismeretére, a 2015-ös SEO versenyt azok nyerik, akik valódi marketing szemlélettel rendelkeznek, és a hosszú távú sikerre fókuszálnak a kétes gyors siker helyett.
Azoké a siker, akik folyamatosan és tudatosan foglalkoznak a márkaépítéssel, PR-al, közösségi médiával, és keresik azokat a megoldásokat, melyek a felhasználók érdekeit szolgálják. Csalással és trükkökkel már nem lehet jó eredményt elérni többé.
A releváns és magas színvonalú tartalmaké a jövő
2015-ben azok nyernek, akik nem a Google ellen, az algoritmusok kijátszásával próbálnak győzni, hanem azok, akik támogatják a Google alapvető célkitűzését, és maximálisan a felhasználók érdekeit tartják szem előtt.
A rendszeresen megjelenő, releváns, érdekes tartalmakat biztosító weboldalak, melyek hasznos információval látják el a felhasználót biztos sikerre számíthatnak.
Egy szakértői blog például egy népszerű magazinban, szintén remek ötlet, hiszen egyrészt közvetlen SEO előnyöket is hoz, mint inbound linkek, látogatottság növelés, ugyanakkor pozitív hatással van a márkaépítésre is.
A hatékony SEO ellenáll a Google algoritmus frissítéseinek, hiszen megértette a Google alapvető célját: a felhasználó érdekeit szolgálni.