A vállalatok gazdasági döntéshozói közül minden harmadik (36%) létszükségletnek ítéli meg a vállalati informatikát, amely az üzleti vezetők meglehetősen pozitív hozzáállására enged következtetni. Emellett minden negyedik döntéshozó (26%) helyezkedik arra a véleményre, hogy a vállalati informatika az egész szervezet életét megkönnyíti, azaz összességében – az említett két kategóriát figyelembe véve – a válaszadók közel kétharmada (62%) nem csupán az adminisztráció terén vagy csak a vállalat egyes részterületeinek vonatkozásában, hanem globálisan is látja, értékeli az IT fontosságát.
A BellResearch szerint a vállalatméret csökkenésével azonban mind jobban előtérbe kerül az üzleti döntéshozók véleményében is az IT adminisztrációt megkönnyítő szerepe, ahogy azt a szakmai vezetők esetében is tapasztalhatjuk. Míg a nagyvállalati szegmensben csupán minden tizedik (11%) válaszadó jelölte meg ezt a szempontot, addig a középvállalati szegmensben minden negyedik (27%), a kisvállalati döntéshozók közül pedig minden harmadik (36%) tekinti az informatika szerepét elsősorban pusztán adminisztratívnak.
A magyarországi közép- és nagyvállalatoknál alkalmazásban álló informatikai vezetők több mint fele (51%) szerint az informatika a vállalat adminisztrációját támogatja leginkább, bár a nagyvállalatok döntéshozóinak többsége az alaptevékenység támogatásában látja jobban a vállalati informatika szerepét (41%). A véleménykülönbség a BellResearch elemzői szerint abból adódik, hogy a nagyvállalati szegmensben az adminisztratív folyamatok informatikai támogatottsága – a vállalatméretből fakadó kényszerűség következtében – jobban megoldott, így kisebb hangsúly helyeződik az adminisztráció automatizálására, mint a középvállalatok esetében. Az álláspontok különbözőségéhez az adott esetben az IT-rendszerek szélesebb körű felhasználásából fakadóan fejlettebb informatikai kultúra is hozzájárulhat.