Konkrét példákat tekintve, egyes autógyártó cégek már most felhasználják a mobil internetet arra, hogy egy-egy új modelljüket reklámozzák, vagy hogy tesztvezetésre invitálják az embereket, a televíziós csatornák pedig hasonló eszközök bevetésével próbálják meg népszerűsíteni műsoraikat.
Szakértők szerint a mobiltelefonos, illetve vezeték nélküli reklámpiac elsősorban azért vonzó a termékeiket, illetve szolgáltatásaikat népszerűsíteni kívánó cégeknek és a reklámcégeknek, mert ebben a piaci szegmensben egyelőre nagyon alacsonyak a költségek, ráadásul nagyon jól nyomon lehet követni, hogy egy-egy reklám üzenete pontosan kikhez, mely korosztályokhoz jut el. Roppant elégedettek vagyunk a mobiltelefonos reklámokkal – nyilatkozta egy televíziós műsort a célcsoportnak kiküldött rövid szöveges üzenetek segítségével népszerűsítő egyik reklámcég marketing igazgatója.
Az Ovum nevezetű brit piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy a mobiltelefonos reklámpiacon 2006-ban már nem kevesebb mint 16 milliárd dolláros forgalmat fognak regisztrálni. A cég munkatársai egyébként felhívják a figyelmet arra, hogy az ily módon reklámozó cégeknek nem árt vigyázniuk arra, hogy a személyiségi jogokat maximálisan tiszteletben tartsák, ellenkező esetben ugyanis komoly perekre számíthatnak.