A megfelelőséget igazoló határozat megszerzésének folyamata több lépcsős volt. A Honvédelmi Minisztérium 2000-ben meghirdetett „NATO Beszállításra Alkalmas” pályázatán indult a Synergon, amely minősítés feltételeinek megfelelt.
2001-ben az úgynevezett Basic Order Agreement aláírásával csatlakozott a NATO által használt versenyeztetéses beszerzési eljáráshoz, melyet a NATO NC3A beszerzési ügynöksége bonyolított le. A Synergon 2002-ben végeztette el a szigorúbb feltételeket felsorakoztató „Minősített NATO Beszállításra Alkalmas” megfelelőséget, amely a 164/2002 (VIII.2) Kormányrendelet alapján történő átjelentkezéssel idén megerősítést nyert.
Az alkalmassági feltétel megszerzése érdekében vizsgálták a cég szakmai, pénzügyi és gazdasági megfelelőségét, a Q9902 számú ISO tanúsító okiratban felsorolt tevékenységi körökben. A HM a folyamatos megfelelőségi átvilágítást az évenkénti megismétlődő kötelező adatszolgáltatás keretében végzi.
A fenti feltételekkel összefüggésben a Synergonnál komplett iparbiztonsági ellenőrzés keretén belül, telephely-biztonsági és személyi biztonsági vizsgálatot is végeztek. Továbbá a vizsgálatokon való megfelelésen túl kialakításra került egy biztonsági NATO-nyilvántartó iroda és feldolgozó helyiség a megfelelő tárgyi és személyi feltételekkel.
E megfelelőség révén a Beszerzési és Biztonsági Beruházási Hivatal (HM önálló szerve) szervezésén keresztül Magyarországon meghirdetett Észak-Atlanti Szerződés szervezete, valamint tagállamai által meghirdetett nem minősített, illetve minősített tendereken vehet részt a Synergon. E pályázatok között szerepelhetnek a minősített információk kezelésével kapcsolatos vagy azokat tartalmazó tenderek is.