Connect with us
Hirdetés

technokrata

A BMW szerint így utazol majd a jövőben

Garázs

A BMW szerint így utazol majd a jövőben

Az utastér jövőjét tárja elénk a bajor gyártó.

A BMW Group az utastéri kezelőfelületek jövőbe mutató újítását tárja a látogatók elé a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon: az AirTouch az érintkezésmentes érintőképernyők forradalmi járműtechnológiáját hozza el a jelenbe. Még érdekesebb, hogy milyen modellben teszi ezt meg.

Tanulmányautóba integrált látványos innovációval érkezik a Las Vegasban megrendezett 2016-os Szórakoztató Elektronika Kiállításra (CES – Consumer Electronics Show) a BMW Group, hogy a látogatók előtt január 6-9. között nyitva álló expón betekintést nyújtson a jövő autóinak utastéri kezelőfelületébe.

1228_bmw

A vezető, a jármű és a környezet közötti állandó kapcsolat villámgyors fejlődésével a kezelés egyre sokrétűbbé válik, időről időre új technológiai innovációknak és szolgáltatásoknak engedve teret. Ilyen az AirTouch névre keresztelt utastéri újítás is, amely lehetővé teszi az autóba épített szórakoztató, navigációs és kommunikációs eszközök intuitív, érintkezésmentes vezérlését, mindössze egyszerű kézmozdulatokkal.

A rendszer valószínűleg az új 7-es BMW-ben (összehasonlító teszt szerdán) már meglepően jó áron (63 e Ft) elérhető gesztusvezérlés érzékelőit hasznosítja. A kézmozdulatainkat érzékelők figyelik a középkonzol és a középső visszapillantó közötti sávban, és így a tekintetünket máshol tartva lapozhatunk az oldalak között, vagy éppen állíthatjuk be a hangerőt.

Ha beszéd közben hajlamosak vagyunk hadonászni, a gesztusvezérlést nem nekünk találták ki. Egyébként tapasztalatink szerint a rendszer jól működik.
bmw7_a25_medium

Az AirTouch a sorozatgyártásban kínált gesztusvezérlés továbbfejlesztett változata, amely a műszerfalba épített szenzoroknak köszönhetően a teljes menürendszer háromdimenziós vezérlését teszi lehetővé. Az egyes kézmozdulatok és gesztusok anélkül aktiválják a menürendszer funkcióit és ikonjait, hogy a vezető vagy utasa megérintené az érintőképernyőt.

Az AirTouch funkciói azonban nem csupán kézmozdulatokkal és gesztusokkal vezérelhetők. A jövőbe mutató járműtechnológia kifejlesztői a kormánykerék bal karimáján egy láthatatlan „gombot” is elrejtettek, amely felvillan, ha a kiválasztott ikon mindössze egy mozdulattal aktiválhatóvá válik, így a vezetőnek elegendő a bal hüvelykujjával megérintenie a kormányon világító „gombot”. Mindezt az első utas is megteheti, a tervezők ugyanis a jobb első ajtókárpit kézfej-idomába is egy hasonló „gombot” integráltak. Az első utas így bal keze mozdulataival kedvére navigálhat a menürendszerben, jobb hüvelykujja érintésével pedig könnyedén aktiválhatja a kiválasztott funkciókat.

Az intelligens AirTouch technológiának köszönhetően a menürendszerben való lépegetés és keresgélés is egyszerűbbé és gyorsabbá válik. Az autóval szinkronizált okostelefon csatlakoztatásával például a rendszer automatikusan előhívja a telefonkönyvet és a hívásnaplót, a kiválasztott szám így egyetlen mozdulattal tárcsázható. Sőt mi több, az AirTouch felismeri a leggyakrabban használt lépéseket és funkciókat, így azokat előre felajánlva, egyfajta gyorslépéssel elérhetővé teszi a márka ügyfelei számára.

bmw_i8_teszt_09_medium

Sokaknak még jobb hír, hogy a rendszert a hírek szerint a várva várt i8 Spyder sorozatgyártáshoz közel álló tanulmány verziójában mutatja be a BMW. A kupéval (teszt itt) megegyező hajtásláncot felmutató újdonság végleges verziója a következő 12 hónap során biztosan bemutatkozik – a nagyközönség először valószínűleg az őszi Párizsi Autószalonon tudja majd megcsodálni.

Forrás: Autó Pult



Szólj hozzá!

További Garázs

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés