Connect with us

technokrata

Westel eredmények

Dotkom

Westel eredmények

A kedvező eredményeknek köszönhetően a Westel továbbra is megtartotta piacvezető szerepét 2002. I. félévében.

A Matáv, Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatójának mobil szegmensének 2002. I. félévi bevétele 19,0%-kal emelkedett, főleg az előfizetői kör jelentős bővülésének köszönhetően. Az EBITDA ráta kismértékben, 36,4%-ra csökkent 2002. I. félévben, szemben az egy évvel ezelőtti 37,0%-kal. A Westelnek közel 3 millió előfizetője volt 2002. június végén. A Westel 50,7%-os részesedéssel sikeresen megtartotta piacvezető pozícióját.

Straub Elek elnök-vezérigazgató elmondta: „A Westel 50% felett tartotta mind nettó ügyfélszám-növekedését, mind piaci részesedését 2002. I. félévben egy még mindig bővülő mobil piacon. Mindezt a mobil szegmens folyamatos eredménynövekedése mellett érte el. A lemorzsolódás az előre fizetett kártyás ügyfelek körében és a szerződéses szegmensben egyaránt csökkent 2002. II. negyedévben az I. negyedévhez képest.”

A mobil szegmens bevételei 19,0%-kal, 110,0 milliárd forintra nőttek 2002. I. félévben. Az EBITDA 17,1%-kal növekedett és 40,0 milliárd forintot tett ki. Az értékcsökkenési leírás 13,9%-kal, 17,1 milliárd forintra esett vissza mivel az immateriális javak amortizációja 2002. I. félévben alacsonyabb volt. Az üzleti eredmény jelentős mértékben, 14,4 milliárd forintról 23,0 milliárd forintra nőtt, az üzleti eredmény ráta pedig 15,5%-ról 20,9%-ra emelkedett 2002. I. félévben.

A nettó eredmény 26,6%-kal növekedve, 17,3 milliárd forintot ért el.
Kiélezett verseny mellett is megtartotta vezető pozícióját a Westel a GSM piacon. Nettó ügyfélszám-bővülés tekintetében felülmúlta versenytársait, 2002. június végén már közel 3 millió előfizetővel rendelkezett. A GSM piacon 50,7%-os piaci részesedést ért el hatékony ügyfél-megtartó programjának köszönhetően.

2002. II. negyedévben a Westel a teljes piaci nettó ügyfélszám-növekedésből 52%-ot mondhatott magáénak. 2002. június végén az előre fizetett kártyás ügyfelek a teljes ügyfélkör 72,5%-át adták. Az átlagos ügyfél-megszerzési költség 15 139 forintra csökkent 2002. I. félévben, szemben a 2001. I. félévi 21 777 forinttal. Az ügyfél-megszerzési költség számításánál a belépési árrést (a belépési díj és a SIM kártya költségének különbsége) és az eladáshoz kapcsolódó készüléktámogatási és ügynöki díjakat vettük figyelembe.

Mind az ARPU (egységre jutó havi átlagbevétel), mind pedig az MOU (egy előfizetőre jutó átlagos havi perchasználat) csökkent az ügyfélbázis folytatódó felhígulása következtében. 2002. I. félévben az ARPU értéke 5 820 forint, az MOU-é pedig 121 volt. Ugyanakkor az MOU stabilizálódott 2002. I. és II. negyedévekben. Az értéknövelt szolgáltatások (döntően SMS) az ARPU-n belül 488 forintot tettek ki (8,4%-os részesedés) figyelemreméltó javulást mutatva a 2001. I. félévi 394 forinthoz (5,6%) képest. A lemorzsolódás viszonylag alacsony, 15,1%-os volt 2002. I. félévben. A szerződéses ügyfelek esetén a lemorzsolódás 15,9%-ra csökkent 2002 I. félévben az előző év azonos időszaki 18,1%-kal szemben.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés