Connect with us

technokrata

A mobilkártya legyőzte a havi előfizetést

Dotkom

A mobilkártya legyőzte a havi előfizetést

A dinamikusan bővülő magyar mobiltelefon-piac motorjává vált a kártyás mobiltelefon-használat – annak ellenére, hogy általában drágább és előre kell érte fizetni…

Annak ellenére, hogy jellemzően drágább és előre kell érte fizetni, a kártyás mobiltelefon-használat legyőzte a havidíjas előfizetési módszert, és a dinamikusan bővülő magyar mobiltelefon-piac motorjává vált – írja a Népszabadság. Ugyanis a több mint hatmillió magyarországi mobiltulajdonos közül nagyjából 4,5 millió már nem havidíjas, hanem előre fizetett, kártyás előfizetéssel rendelkezik.

Magyarországon közel öt éve jelentek meg az előre fizetett kártyás, avagy pre-paid mobiltelefon-előfizetések, amelyek napjainkra meghódították a piacot. A több mint hatmillió mobiltulajdonos 25-30 százalékának van hagyományos, havidíjas számlás előfizetése, a többiek a Pannon GSM Bee, Praktikum, a Westel Domino vagy éppen a Vodafone VitaMax kártyái mellett döntöttek. Eddig a Pannonnál és a Westelnél az ügyfelek több mint kétharmada, a Vodafone-nál pedig 90 százaléka választotta a pre-paid előfizetést.

A Westelnél az előfizetők kétharmada használja a pre-paid kártyákat. Tavaly a Domino termékcsalád forgalma az eladások 84,9 százalékát képviselte, és az év végére az ügyfelek aránya a teljes előfizetőszám 67,4 százalékára növekedett. Tavaly a dominósok 33, a havidíjas előfizetők pedig 54-féle mobiltelefon közül válogathattak. A kártyás szolgáltatásnak köszönhetően a társaságnál egyre több a nő és a fiatal ügyfél, minden negyedik dominós 24 évnél fiatalabb. A lehetőséggel – 70 százalékos arányban – főleg a vidékiek éltek.

A Vodafone ügyfeleinek 90 százaléka kártyás előfizető. A cég harmadikként lépett a magyarországi mobilpiacra, és megjelenése óta támogatott áron adja a pre-paid előfizetőknek a telefonokat. A Vodafone is azt tapasztalja, hogy inkább a lakossági ügyfelek vásárolják a kártyás előfizetéseket, az üzleti szféra megmaradt a havidíjas konstrukció mellett. A lakossági előfizetők között nem lehet kiemelni egy-egy korcsoportot, amely az átlaghoz képest jobban kedveli a pre-paid csomagokat, mert szinte mindenki veszi azokat. A Vodafone tapasztalatai azt mutatják, hogy főleg azok használják a pre-paid kártyákat, akik szeretik kordában tartani telefonszámláikat, vagy nem engedhetik meg maguknak a rendszeres havi fizetési kötelezettséget.

A Vodafone nemzetközi tapasztalatai szerint a kártyás előfizetések főleg a mediterrán országokban, illetve ott terjedtek el, ahol amúgy is magas a készpénzforgalom, kevesen használnak bankkártyát és viszonylag laza a fizetési fegyelem. A társaság anyacégénél, Nagy-Britanniában is 60-70 százalékos a pre-paid kártyák elterjedtsége. A más hagyományú skandináv államokban viszont legfeljebb 5-15 százalékra tehető a kártyás előfizetések száma. Eközben Portugáliában vagy Olaszországban 90 százalék feletti ez az arány.

A mobilszolgáltatók egybehangzóan állítják, hogy a havidíjas előfizetők a többszörösét költik, mint a kártyások. A számlás ügyfelek több szolgáltatást és a kedvezmények szélesebb körét vehetik igénybe, ugyanakkor a pre-paid előfizetők is megkapnak szinte minden szolgáltatást, kedvezményt, amit a műszaki feltételek lehetővé tesznek. (A két előfizetői kör technikai háttere ugyanis különbözik.) Király István, a Pannon GSM marketingigazgatója szerint ebben az évben még tovább növekszik a kártyás ügyfelek aránya, ám jövőre már lassabb lehet az emelkedés mértéke.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés