Connect with us

technokrata

Te mennyit vásárolsz online?

Dotkom

Te mennyit vásárolsz online?

A hölgyek nagy része ugyanis kerüli a vásárlás ezen módját.

Népszerű az online vásárlás, de még mindig inkább az áruházakat választják a magyar nők, ha műszaki cikkeket keresnek. A férfiak körében népszerűbbek a webáruházak, de a nagyobb beruházások alkalmával – mint például a televíziók – ők is inkább a hagyományos utat járják – derült ki a Media Markt és az NRC közös kutatásából.

vasarlasonline

A felmérés eredményeiből látható, hogy a háztartási kisgépek – kávéfőző, vízforraló, vasaló, mikrohullámú sütő – webáruházból való vásárlására a nők hajlanak jobban, más termékek esetében inkább kipróbálják a kiszemelt eszközt és az áruházakban vásárolják meg.

Érdekesség, hogy ezeknél az eszközöknél jellemzően a vidéken élők – a következő fél évben háztartási kisgép vásárlását online tervezők 83 százaléka – választják a webáruházakat, feltehetően a „fotelból vásárlás” kényelme, és a sok áruháznál elérhető ingyenes házhozszállítás teszi olyan vonzóvá számukra ezt a lehetőséget.

vasarlasonline2

Legkevésbé laptop vásárlásnál hajlanak arra a hölgyek, hogy az interneten vásároljanak, itt a legnagyobb a különbség a két nem vásárlási szokásai között. Valószínűleg ebben az esetben sokkal inkább a helyszínen elérhető szakértői segítség az, ami miatt ellátogatnak valamelyik áruházba.

A felmérést a Media Markt megbízásából az NRC Marketingkutató készítette. Az ötperces, online kérdőívet az NRC Netpanel tagok töltötték ki, a mintanagyság 1000 fő volt, az adatfelvétel többszörösen rétegzett (a sokaságot a vizsgált kérdés szempontjából releváns csoportokra, azokat pedig egyedekre bontó) véletlen mintavétellel történt. A kutatás reprezentatív a 18-59 éves magyar lakosságra vonatkoztatva korcsoport, nem, végzettség és lakóhelytípus jellemzők alapján.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés