Márka alapján a német autók jelenléte a legmeghatározóbb: a BMW 21, a Mercedes 10, míg a Volkswagen 9 százalékát biztosítja a teljes palettának. Az átlagár 4,3 millió forint, ami a teljes használtautó-piaci átlag közel két és félszerese, de működőképes példányokhoz már 100-150 ezer forintért is hozzá lehet jutni.
„Míg a szezonon kívül 2500-3000, addig az idei nyári időszakban havonta már 4000 körüli használt kabriót hirdetnek meg. A kínálati számok átlaga évről évre emelkedik, az idei első öt hónapban a tavalyi év hasonló időszakához képest 13 százalékkal nőtt a kínálat – tájékoztat Fodor László, a Használtautó.hu szakértője. – Eközben a főszezon egyes hónapjaiban a netes keresések száma is rendre meghaladja a 200 ezret. Ezekhez az autókhoz egyfajta luxusérzés társul, amit az is mutat, hogy bár a kínált kabriók átlagéletkora közel 12 év (mindössze negyedüket gyártották öt éven belül), az átlagáruk mégis eléri a 4,3 millió forintot.”
A használt kabriók kínálatában egyértelműen a BMW gyártmányai szerepelnek a legnagyobb arányban: 21 százalékos a részesedésük. A sorban szintén német márkák, a Mercedes és a Volkswagen következnek 10, illetve 9 százalékkal. A Peugeot-val (9%) kiegészülő négyes együttesen a teljes kínálat mintegy felét (49%) fedi le. Érdekesség, hogy az összes BMW és Peugeot személyautó-hirdetésnek a 6 százaléka kabrió.
Gyorsan javul a komfortosság
Míg tavaly a teljes kabrió-kínálatnak a 72 százalékát kínálták meglévő légkondicionáló rendszerrel, ez az arány idén már 79 százalékra nőtt. Bár első pillantásra ez a kabriók esetében másodlagos szempontnak tűnik, figyelembe kell venni, hogy kabrióval nem csupán esős időben, de napközben, tűző napon sem ajánlatos nyitott tetővel közlekedni. A fent említett luxusérzés hamar semmivé foszlik, ha erre a szempontra nem ügyel a vásárló.
A legdrágább, illetve a legidősebb
Az aktuális kínálatban a legtöbbet, 89 millió forintot egy 605 lóerős Ferrari 458 Italia Speciale autóért kérnek. A kabriók 3-4 százaléka tartozik a veterán kategóriába, az elérhető modellek közül jelenleg a legidősebb egy több mint száz esztendős Ford T-modell, de a Morris Eight egy meghirdetett példánya is immár több mint 80 éve, 1935-ben gördült ki a gyárkapun.