Connect with us

technokrata

Az Ericssoné és a Westelé az év infokommunikációs üzleti alkotása

Laptop

Az Ericssoné és a Westelé az év infokommunikációs üzleti alkotása

Az év infokommunikációs üzleti alkotása az Ericsson és Westel vállalatok közös munkája, a multimédia üzenetküldési szolgáltatás (MMS) marketing kommunikációja.

A Távközlési és Informatikai Marketing Fórum Szervező Bizottsága (SZB) 2001 végén határozott egy – a kiemelkedő magyarországi infokommunikációs marketing szakmai eredményt elismerő – díj létrehozásáról. A Fórumot támogató – infokommunikációs gyártó-, szolgáltató-, rendszerintegrációs- és tanácsadó – vállalatok elismert értékesítési-marketing vezetőiből álló bizottság egy éves előkészítő munkája eredményeként 2002. kiírásra került “Az Év Infokommunikációs Üzleti Alkotása” pályázatra infokommunikációs technológiára épülő termék vagy szolgáltatás sikeres piacra vitelével, felhasznált, kommunikációs és értékesítési kultúra fejlődését támogató-elősegítő eljárások, eszközök bemutatásával, új vevőkiszolgálást támogató alkotásokkal megvalósításával lehetett jelentkezni.

A pályázatra a megadott határidőig 6 értékelhető pályázat érkezett, amelyeket az SZB-n belül alakult Operatív Bizottság (OB) alaposan áttanulmányozott. Megvizsgálva a bemutatott marketing projekt eredetiségét, a kitűzött célok teljesülésének mértékét, a pályázati eredmények társadalmi hatását, valamint a pályázó marketing tapasztalatainak mennyiségét és minőségét az OB egy rövid listán négy pályamunkát ajánlott a döntéshozó SZB figyelmébe.

Az alapos előkészítő munka alapján, amely a legjobb pályázatokban foglaltak vállalati helyszíni megtekintését és megvitatását is tartalmazta, a bizottság szavazással döntött a díjat kiérdemlő legjobb pályázatról.

Ennek értelmében a 2002-ben első ízben kiírt marketing pályázat díját “Az év infokommunikációs üzleti alkotás”-át az Ericsson és Westel Mobil vállalatok közös munkája, “A multimédia üzenetküldési szolgáltatás (MMS) bevezetés marketing kommunikációja (a szolgáltatás elismertetése, megismertetése)” nyerte.

Az egész világon egyedülállóan új, mobil szolgáltatásokhoz kapcsolódó technológia megismertetésére, gyors piaci bevezetésére a technológiát kidolgozó Ericsson, a Westel Mobillal közösen a magyar piacot választotta. A világ premiert jelentő, 2001. október és 2002. áprilisa között zajló marketing kommunikáció kiemelkedő ismertséget eredményezett (célcsoportban 67%). Ez az eredmény jól szolgálta mindkét vállalat marketing kommunikációs céljait, hiszen a gyártó pilot rendszerben mutathatta be a technológia használhatóságát (eredmény: nagy T-Mobil megrendelés), ugyanakkor a szolgáltató a világelsőséggel nyomatékot adhatott a hazai piacon meglevő versenyelőnyének.

A nagy nemzetközi figyelmet is kiváltó (19 ország 25 TV állomása tudósított a magyarországi bevezetésről) kampány középpontjában a technológiát bemutató TV film állt. A kommunikáció alapelve az ismeretterjesztésen alapuló igény felkeltés volt.

Ezt szolgálták a sajtó munkatársainak használatra átadott készülékek, a bevásárló központokban szervezett bemutatók, a sok helyre kihelyezett érintős információs tornyokkal továbbított felhasználási információk és az Internetes tájékoztatás (a célzott időszakban 173 ezer online letöltéssel).

A kommunikációs kampány az MMS szolgáltatás igénybevételének egyenletes növekedését hozta. Az alapszolgáltatás kiegészítéseként új tartalom szolgáltatások megjelentetésére is lehetőség nyílt. Mindezek a pályázat fő célkitűzését a korszerű infokommunikációs technológiák és szolgáltatások elterjedését segítették és ezért gondolja az SZB, hogy az első alkalommal kiírt díj pályázatot megérdemelten nyerte az Ericsson és Westel Mobil közös pályázata.

A beérkezett és szakmailag értékesnek ítélt pályázatok bírálatának befejeztével az SZB „A hazai infokommunikácó marketingjének előmozdításáért” címmel különdíjat adományozott a BellResearch piackutató cégnek a pályázatba benevezett, hiánypótló primer piackutatási tanulmányért, a Magyar Infokommunikációs Jelentésért, amelyet a Think Consulting tanácsadó céggel közösen ad ki.

A rendszeresen készülő, a magyar infokommunikációs piacot elemző tanulmány a kis-közepes vállalatok számára is lehetővé teszi az üzleti tervezéshez (például: ügyfél szegmentációhoz, értékesítési arányok becsléséhez) nélkülözhetetlen piaci információk eljutását. A pályázatban bemutatott jelentés jelentősen hozzájárul a piackutatás eredményeinek felhasználáshoz és elismertetéséhez, ami az elkövetkező időszakban élesedő piaci versenyben a siker egyik meghatározó eleme lesz.

„A pályázat a kiírók határozatának értelmében 2003. májusában is kiírásra kerül. A 2002. szeptember 18-i Marketing Fórum résztvevői, köztük a szaksajtó képviselői, felkérésre kerülnek, hogy jelöljenek pályázatra alkalmas infokommunikációs marketingalkotásokat a jövő évi megmérettetésre” – mondta Dr. Prónay Gábor, a pályázati zsűri elnöke, az SZB társelnöke.



Szólj hozzá!

További Laptop

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés