Connect with us

technokrata

British Airways: új internetes megoldások

Kütyük

British Airways: új internetes megoldások

A Cisco segítségével a British Airways jelentősen modernizálta az ügyfelekkel kapcsolatos tevékenységeket és a munkavégzéssel összefüggő irodai feladatokat.

[Sajtóanyag] A British Airwaysnek és a Cisco Systems együttműködésének eredményeképpen a légitársaság kidolgozta elektronikus üzletágának kialakítására vonatkozó terveit.

A British Airways internetes stratégiáját a Cisco Systems szakembereivel együttműködve, négy fontos pillérre építette. Az e-kereskedelemhez az ügyfelekkel kapcsolatos tevékenységek, az e-beszerzéshez a szállítói lánc kezelése, míg az e-vállalkozások köréhez a British Airways légiforgalmon kívüli üzleti tevékenységei tartoznak. A British Airways már korábban is felismerte, hogy a beszállítói lánc olyan terület, ahol az eBusiness azonnali és mérhető eredményeket hozhat, ezért már korábban előkészített egy e-beszerzési programot, de a Cisco közreműködésével a folyamat felgyorsult.

A tervek szerint 2002 végére a British Airways Egyesült Királyságbeli rendeléseinek mintegy 80 százaléka online módon bonyolódik majd. Az e-beszerzéssel a becslések alapján évi 180 millió font takarítható meg. A légitársaság várakozásai szerint a negyedik pillér, az új vállalati kultúrát kialakító e-munka kezdeményezés évi 75 millió font megtakarítást eredményezhet.

A hároméves, 30 millió font értékű beruházási program során a telefon és papír alapú eljárásokat alkalmazotti portálok, önkiszolgáló alkalmazások és automatizált ügyfélszolgálat váltja fel. A projekt egy szélesebb körű kezdeményezés része, amelynek célja a költségek évi 650 millió fonttal való lefaragása, a hatékonyság növelése és a munkaerő racionalizálása – jelentette ki Phil Matthews, a British Airways IT architektúráért felelős igazgatója.

A British Airways 18 hónapot töltött az e-munka programot támogató új infrastruktúra kiépítésével, amelynek része a központi Netscape címtár és az IP hálózat. A légitársaság informatikai osztályát egy központilag irányított részleggé szervezte át, amelyet az üzleti és informatikai stratégiáért felelős felsővezetők csoportja vezet. A változtatással a légitársaság annak ellenére is folytatni tudja a projekteket, hogy az idén megváltak mintegy 980 informatikai alvállalkozótól.

A Cisco eszközeivel létrehozott vállalati portál jobb és gyorsabb navigációval, online címtárral és, intranettel, szolgálati utazási nyilvántartással, valamint Backweb rendszerrel bővült, melyen keresztül a management video-üzeneteket küldhet a munkatársaknak. Az első alkalmazások bevezetése már 8 millió fontot takarított meg a British Airwaysnek– jelentette ki Matthews – azáltal, hogy a dolgozók maguk, online intézhetik a költség- és utazási elszámolásokat, illetve a szabadságkéréseket. Ezen feladatok nagy részét korábban belső ügyfélszolgálati központok végezték, ahol a telefonos operátorok űrlapokra jegyezték fel a kéréseket. Az automatizálás révén 1200 fajta űrlap szűnt meg, és a telefonos helpdesk-kérések száma is drasztikusan csökkent.

Teljesen átalakult a vállalati intranet, így az alkalmazások az Interneten keresztül elérhetők a British Airways 18 ezer mobil dolgozója számára is. Szeptembertől a pilóták és a vezető utaskísérők Compaq iPaq kézi számítógépekkel csatlakozhatnak a vállalati hálózatra, tölthetik le e-mailjeiket, a szolgálati beosztást és egyéb fontos anyagokat.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés