A legnagyobb hazai telekommunikációs cég, a Matáv komplex csomagot kínál a Magyarországig hosszú utat megjárt távmunkához, mivel azonban ez a megoldás is a telekommunikációra és az informatikára, illetve az Internetre épül, a konvergencia korában a Matáv a korábbi “táv” szócska helyett az “e” betűt illesztette a szolgáltatás nevébe, így lett a távmunkából e-munka – írja a Magyar Hírlap.
Az e-munka tekintetében Magyarország nincs lemaradva semmiről – állítja Kántor Nedda, a Matáv új rendszerintegrációs divíziójának menedzsere. Valójában Nyugat-Európa és az USA is a kezdeteknél tart, odaát is alig kétéves múltra tekint vissza az e-munka. Az sincs egyértelműen definiálva még, hogy egyáltalán mi sorolható be a fogalom alá. Ettől eltekintve kijelenthető, hogy skandináv országokban a legelterjedtebb az új módszer, itt az alkalmazottak 14–17 százaléka használja ki a távmunka előnyeit. Majd következik Anglia, Németország és Hollandia. A mediterrán országok le vannak maradva, ám hozzánk és a régiónkhoz képest még mindig elől járnak. Magyarországon 2 százalékban mérhető az e-munka elterjedtsége.
A hazai menedzseri réteg amúgy is meglehetősen negatívan áll a kérdéshez. Nem bíznak az e-munkában, mondván, nincs szem előtt a munkatárs, s magyar mentalitás szerint egész biztosan “lóg”. A Matáv elébe megy a változásoknak, ezért vezeti be most az e-munkát mint komplex megoldást. Egy kicsit emlékeztet ez a vállalatirányítási rendszerekre annyiban, hogy az e-munka szolgáltatást is testreszabják a felhasználó igényeinek megfelelően, tanácsadók mérik fel, mire is van szüksége valójában a felhasználónak, s milyen változásokra számíthat az új munkakultúra meghonosítása esetén.
Az e-munka személyre, pontosabban cégre szabását indokolja, hogy más és más lehet a szükséglete a különféle társaságoknak az elektronikus levelezésnél és a telefonálási szokásoknál. Az alkalmazott otthonról ugyanúgy rá tud csatlakozni cége számítógépes hálózatára, mintha csak az irodában ülne. Nem csak a költségcsökkentés az, amit az e-munka nyújtani tud a felhasználónak.
Az e-munkának munkaerő-megtartó ereje is van – emelte ki Kántor Nedda. És nem csak az alkalmazott jár jól azzal, hogy nem kell naponta kimozdulnia otthonról. A tapasztalatok szerint az e-munkások produktivitása is nagyobb, mint az irodában dolgozóké. Ez már a munkaadók számára is lényeges szempont lehet.