Mostani írásunkban ezért 7 olyan indokot szedtünk össze, amely megmutatja, hogy miért fontos, hogy a céges marketing mobilra is fokuszáljon:
1. Egyre többen mobilról neteznek
Az elmúlt évek trendje az, hogy míg a PC-eladások egyre inkább csökkennek, addig az okostelefonokból és táblagépekből rendre több fogy. Az IDC felmérése szerint 2015 első negyedévéhez képest az idei év azonos időszakában 11,5%-kal kevesebb eszközt adtak el a gyártók, míg okostelefonból 13%-kal több fogyott. Ez azt jelenti, hogy a piac egyértelműen a mobil eszközök irányába halad, azaz nagy hibát követsz el, ha a cégeddel nem fokuszáltok erre a területre!
2. Erősebbek lettek a készülékek
Amíg 10 évvel ezelőtt a mobiltelefonok teljesítménye jelentősen elmaradt a számítógépekétől, addig mára az egyáltalán nem így van. Persze nem arra kell gondolni, hogy egy asztali csúcskészülék alulmarad egy okostelefonnal szemben, de az tény, hogy egy modern okostelefon számítási teljesítménye sok esetben még meg is haladja a felhasználói igényeket. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a hirdetéseid megalkotása során jelentősen részletgazdagabb, izgalmasabb végeredménnyel számolhatsz, hiszen szinte biztosan nem a technológia jelenti majd a korlátot.
3. Megváltoztak a felhasználói szokások
Az okostelefonoknak hála alaposan megváltoztak a felhasználói szokások. Egyre kevesebben olvasnak hosszú cikkeket, ezek helyett inkább gyors, lényegre törő információkkal akarnak találkozni. Egy félresikerült honlap, amely nemcsak ronda, de lassú is könnyen elriaszthatja az érdeklődőt és ehelyett inkább valami mást választ majd, értelemszerűen a konkurenciától. Ezért érdemes megfelelő tárhelyet választani, ahonnan biztosan gyorsan elérhető lesz majd a honlapod.
Egy jó weboldal annál is inkább fontos, mert a fiatalabb generáció már egyértelműen elfordult a televíziótól és a rádiótól, így őket sokkal inkább online lehet elérni. Míg a tévé helyett inkább Netflixet vagy YouTube-ot néznek, addig a rádió helyett Spotify-t, Apple Music-ot vagy épp Deezert hallgatnak. A hirdetőknek tehát fel van adva a lecke, hiszen a korábbi megoldások már idejétmúltak.
4. A közösségi média a zsebünkben van
Az Android és az iOS rendszerek legnépszerűbb alkalmazásai között rendre megtaláljuk a közösségi médiákét. Ennek fényében nem meglepő, hogy az emberek igen aktívan használják ezeket a programokat, azaz 2016-ban kulcsfontosságú, hogy a közösségi média is szerepeljen egy vállalkozás marketingtervében.
5. Könnyen elérhetjük az értékes felhasználókat
Bár sokan még most is úgy gondolják, hogy gyerekes a telefon állandó nyomkodása, kutatások bizonyították, hogy az okostelefon felhasználók a hirdetők számára rendkívül értékesek, sőt sok területen a legértékesebbnek számítanak. Ez annak köszönhető, hogy sokan demográfiailag pont abba a kategóriába tartoznak, ami a hirdetők számára a legfontosabb: fiatalok, képzettek és van is pénzük, amit természetesen el akarnak költeni. Persze ne gondoljuk, hogy az idősebbek nem férnek hozzá a technológiához, sőt, kutatások alapján a középkorúak körében drámaian nő az okostelefonok felhasználási aránya.
6. Helyalapúvá tehetjük a hirdetéseinket
Mivel már nem adnak el úgy okostelefont, hogy nincs benne GPS, ezért kitalálható, hogy még Magyarországon is több millióan rendelkeznek navigációs berendezéssel, az zsebükben lapuló telefonnak hála. Elég egy 500 MB-os internetcsomag és máris jelentősen kiszélesedik a telefon felhasználási köre. A hirdetők számára legfontosabb célcsoportok általában aktívan ki is használják a készülékük tudását, így például boltok, éttermek keresésénél is igénybe veszik az eszközt. Itt jön a képbe a megfelelő marketing, hiszen egy lényegre törő hirdetés könnyen a vevővé varázsolhatja az érdeklődőt.
7. Jelentősen olcsóbb a hagyományos médiumoknál
Persze kreativitás, tervezés és tudás nélkül még most sem lehet sikereket elérni, pénzt azért spórolhatunk, ha kifejezetten mobilra optimalizált hirdetésekkel próbálkozunk. Mindez annak köszönhető, hogy míg egy televíziós vagy rádiós hirdetés során gyakorlatilag mindenkire “lövünk”, addig egy mobilon megjelenő (akár egy alkalmazáson belül, akár egy, kifejezetten a célcsoport által látogatott oldalon) hirdetéssel több potenciális vevőnek mutathatjuk be a szolgáltatásinkat.
(A cikk eredetileg a Rendszergizda blogon jelent, meg a szerző saját írása.)