Nem csak hazánkat, hanem a fejlett világ nagy részét is érintette az a pár hónappal korábban bejelentett lépés, amely szerint a Seagate az asztali számítógépekbe szánt merevlemezeire vállalt 3 év garancaidőt harmadára csökkentette. Ismeretes, hogy az IBM léptetett először életbe ilyen korlátozó intézkedéseket, aztán őt követte a Maxtor, majd a Seagate.
Ez utóbbi azonban revidiálni volt kénytelen nézeteit, sajnos hazánktól egy elég távol eső országban: Indiában. Mi kényszerítette a gyártót e lépésre? Természetesen a konkurencia, pontosabban a Samsung. A dél-koreai gyártó ugyanis továbbra is 3 évnyi garanciával árusítja háttértárolóit, az igen nagy piacot jelentő Indiában így lecsökkenhetne a Seagate részesedése (és ezzel bevételei is).
A lépés logikus a Seagate részéről, ez viszont két kérdést is magával von: ha a Seagate merevlemezek olyan minőségűek, hogy a gyártó meri vállalni rájuk a hosszabb garanciaidőt, akkor a többi gyártó termékei ennél silányabbak lennének? Minden valószínűség szerint nem. Ebből következik a második kérdés: a gyártók a többi országban miért nem merik termékeikre a 3 évet bevállalni? Ez utóbbinak bizonyára anyagi szempontjai vannak, ám a felhasználó becsapva érezheti magát, hogy számítógépének pont azon részében következhet be mégis minőségromlás, amely a legfontosabb számára: az adattároló eszközben – egy adatvesztés ugyanis sokkal nagyobb kárral járhat, mint amit egy pótolható részegység kicserélése jelent…