A Mol-Gáz Kereskedelmi Kft. a telefon- és adatforgalom költségeinek csökkentésére, kiszámíthatóbbá tételére keresett korszerű megoldást. A szolnoki központtal és tizenkét regionális telephellyel működő cégnél tetemes kiadást jelentett a telefonköltség, ezen belül is kiemelten a telephelyek egymás közötti kommunikációja. A telefon- mellett az adatforgalom is jelentős volt, amit – a jelenleg még csak tervezési fázisban informatikai beruházások – is tovább fognak növelni.
A megoldást a tizenkét telephely, valamint a központ bérelt vonali összekötése, egy rendszerbe integrálása jelentette. Hét telephely esetén az adatkommunikációt biztosítja a rendszer, hatnál pedig hang- és adatintegrációra, azaz a Voice Over IP technológiára is alkalmas a megoldás. Az alkalmazott technológia alapja az ún. framflex béreltvonali összekötés, amelynek a lényege, hogy a szolgáltatóval között megállapodás alapján egy megadott minimális és maximális érték között mozoghat a sávszélesség. Így egy, kettő, vagy akár több beszélgetést, és ezzel párhuzamosan adatforgalmat tesz lehetővé.
Az Euronet Rt. a rendszer kiépítése során természetesen a legújabb szoftver- és hardvereszközöket alkalmazta. A dinamikus sávszélesség szabályozás és prioritás-beállítás lehetőséget ad például arra, hogy – a megbízó üzleti igényeinek megfelelően – a számlázási rendszer információi elsőbbséget élvezzenek minden más adattal szemben. A korszerű megoldás a korábbinál nagyobb stabilitást, biztonságot nyújt, így ha megszakadna a szolgáltató bérelt vonali összeköttetése, akkor a tartalék ISDN vonal veszi át a feladatokat, és szoftver “intézkedik”, hogy a hiba elhárítása mielőbb megkezdődjön.
Az előzetes kalkulációk szerint a telephelyek egy rendszerbe integrálásával hamar, maximum két év alatt megtérül a beruházás, és egyszersmind a korábbiaknál jobban tervezhetőbbé válnak a költségek, hiszen a telephelyek közötti beszédforgalom zöme fixköltséggé alakul.
A Mol-Gáz beruházás megvalósítási jogát – elsősorban az elvárásoknak minden szempontból megfelelő műszaki tartalomnak, megbízható hardver- és szoftvereszközöknek illetve kedvező árnak köszönhetően – az Euronet Rt. az év elején nyerte el. A megvalósítás 2 hónapot vett igénybe, és 2002. augusztusában a Mol-Gáz elkezdhette használni a teljes rendszert.
A Mol-Gáz erre a hálózatra építve további, a cég hatékony működését és az ügyfelek jobb kiszolgálását célzó beruházást tervez. Egyik első ezek közül, egy központi, ügyfélszolgálati funkciókat ellátó contact center megoldás bevezetése lesz.