A Z-brand munkacímen futó platform egyik legnagyobb ereje a hazai fejlesztésen túl, a valós idejű közös munkát megkönnyítő funkciókban rejlik. A legtöbb létező levelezőrendszer jelen formájában ugyanis nem támogatja a real time, kollaborációs elveken alapuló kommunikáció kialakítását, pedig erre szükség és igény is lenne.
Az új rendszer egyszerre lesz kompatibilis a meglévő SMTP, valamint IMAP, POP3, CalDAV, CardDAV protokollokkal és EML szabvánnyal, ugyanakkor ezeket felhasználva a társadalom által napjainkban elvárt és egészen újszerű funkciókat is nyújt. Formabontó megoldásai szembemennek az elavult technológiákkal, nagy hangsúly kerül például az új generációs – jellemzően chat alapú – funkciókra.
“A jelenlegi statikus trendekkel szemben egy olyan dinamikus rendszert indítunk útjára, amelyben a levelek küldés után is módosíthatók, szabadon szerkeszthetők az érintettek által. Természetesen az üzenetváltás jelenlegi hitelessége és megbízhatósága nem veszik majd el, csak ötvözzük a chat szolgáltatásoknál megismert, rugalmas és szabad kommunikációs megoldásokat egy verziókövető technológiával”
– mondta el Szima-Mármarosi Balázs termékmenedzser.
Az alkotócsapat a technikai újításokon felül egy biztonságos, könnyen használható és modern kinézetű levelezési rendszer létrehozására törekszik. A cég a szolgáltatást egy éjjel-nappal hívható, magyar nyelvű ügyfélszolgálattal is kiegészíti.
“Három éve született meg a döntés mailtechnológiánk megújításáról. Ez első körben a Freemail rendszer újraírását követelte, amely az elmúlt két év egyik legnagyobb projektje volt. Ez a folyamat finisbe ért, jelenleg a felhasználók migrációja zajlik, 1,5 millióan már a megújított platformot használják. Az ütemterv idei részében pedig a fent említett funkciók fejlesztésének irányába fordultunk, amely egy szintén két éves időtartamot felölelő munkafolyamat lesz”
– ismertette Tókos Lóránt, a New Wave Media Group Zrt. vezérigazgató-helyettese.
A cég a fenti cél érdekében jelentős beruházást eszközöl, amely mellé külső pályázati források elnyerésére is törekszik. A termékfelelősök így benyújtották terveiket a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal felhívására, amelyet a tudásintenzív és innovatív vállalkozások, a jelentős szellemi hozzáadott értékeket tartalmazó új, piacképes termékek, szolgáltatások és technológiák házon belüli fejlesztésére írtak ki. A projekt következő két éves fejlesztési büdzséje 642 millió forintra rúg, amelyhez 340 millió forint támogatást nyert a cég. Az új mailrendszer induló verziója várhatóan nyár végén kerül a nagyközönség elé, üzleti változatának elkészültét pedig 2018-ra tervezi a New Wave Media Group Zrt.