A Sydney Morning Herald beszámolója szerint az információs technológiai tanácsadóként tevékenykedő férfi nemrégiben egy teljesen szabványos, személyi számítógépekbe tehető Bluetooth kártyát vásárolt, és rövid idő után meg kellett állapítania, hogy Nokia gyártmányú mobiltelefonja nem hajlandó együttműködni a kártyával, noha specifikációi szerint illene neki.
Az ily módon pórul járt Brendan Clarke ezt követően felhívta a Nokia terméktámogatási részlegét, és kifejtette problémáját. A Nokia munkatársai nem tudtak segíteni Clarke-nak, és végül azt mondták neki, hogy csak a Socket márkajelzésű PC-s Bluetooth kártyák kompatibilisek a Nokia 8910-zel. Emberünk ezt követően döntött úgy, hogy az ügyben illetékes fogyasztóvédelmi hivatal elé tárja az ügyet, mely hivatalnál bepanaszolta a Nokiát, mondván, hogy a finn gyártó félrevezeti a vásárlókat, amikor azt állítja, hogy említett készüléke bármely Bluetooth csatolóval kompatibilis.
Most a Nokián van a sor, vagyis a cégnek be kell bizonyítania, hogy a Nokia 8910 bármely, kereskedelmi forgalomban kapható Bluetooth kártyával hajlandó együttműködni, ellenkező esetben pedig egy a Clarke által vásárolt kártyával ténylegesen kompatibilis telefont kell adnia a férfinak, a harmadik lehetőség pedig az, hogy a Nokia visszaadja azt a 980 ausztrál dolláros összeget, amennyibe a 8910 került.