Történt ugyanis, hogy a BNSF (Burlington Northern Santa Fe) egyik szénszállító vasúti szerelvényének vezetője éppen mobiltelefonját használta, amikor is meg kellett volna állnia a vonattal. A vonat vezetője nem állt meg, és összeütközött egy vele szemben érkező, több száz fémkonténert szállító másik vonattal. Utóbbi vonat vezetője az ütközés pillanatát megelőzően leugrott a mozdonyról, azonban olyan szerencsétlenül esett, hogy nem élte túl az esetet.
A Nemzeti Szállítmányozási Biztonsági Bizottság közleményben tudatta, hogy a tavaly május végén a texasi Clarendon közelében történt vonatbaleset egyértelműen annak a következménye volt, hogy a BNSF szénszállító szerelvényének vezetője mobilozott, amikor arra kellett volna figyelnie, hogy a megadott ponton megállítsa a vonatot. Biztonsági szakemberek szerint a mobiltelefonálás olyannyira elvonta a vezető figyelmét, hogy az nem állította meg a szerelvényt az előírt helyen, ez pedig a már ismert balesethez vezetett.
A bizottság tagjai szerint a történteken okulva mihamarabb szabályozni kellene a vonatvezetők mobiltelefonálási lehetőségeit. Ellen Engleman, a Szövetségi Vasúti Igazgatóság elnöke teljes mértékben egyetért a Nemzeti Szállítmányozási Biztonsági Bizottság meglátásával, azonban arra figyelmeztet, hogy a szabályokat nem elég megalkotni, hanem utána be is kell tartatni azokat, és általában ez utóbbi a nehezebb feladat.