A világ legnagyobb mobiltelefon gyártó cégeként nyilvántartott Nokia képviselői sajtótájékoztató keretein belül beszéltek arról, hogy véleményük szerint ezen új szolgáltatások egyrészt új bevételi forrásokat jelenthetnek az operátoroknak, másrészt pedig az előfizetők várhatóan örömmel veszik majd igénybe őket.
Ismeretes, hogy Európában a mobil operátorok az elmúlt években lényegében teljesen figyelmen kívül hagyták az EDGE technológiát, azonban amikor a közelmúltban rá kellett ébredniük arra, hogy a harmadik generációs (3G) rendszerekre történő átállás túlságosan kockázatos és költséges vállalkozás, azon nyomban megnőtt a 2,75G-nek is nevezett EDGE szabvány népszerűsége. Szakértők egyébként felhívják a figyelmet arra, hogy mivel az európai szolgáltatók egyre inkább az EDGE technológiával szimpatizálnak, előreláthatólag tovább fog csúszni a már amúgy is jelentős késésben lévő 3G európai meghonosítása.
A Nokia szerint az EDGE mellett a walkie-talkie jellegű szolgáltatások jelenthetik a jövőt a mobiltelefóniában. Az Egyesült Államokban immár hosszabb ideje elérhetők ezen érdekes szolgáltatások, melyek segítségével az arra alkalmas készülékkel rendelkező előfizetőknek nem kell tárcsázniuk, illetve az operátorral kapcsolatot kiépíteniük akkor, ha ismerőseikkel, barátaikkal szeretnének beszélgetést folytatni. A mobilos walkie-talkie rendszerek kapcsán percdíjakról általában nem kell beszélnünk, viszont tíz dollár körüli havidíjról igen.