Nem általános, hogy a multinacionális vállalatok kivonulnának Magyarországról, sőt, az Avaya számára kifejezetten hazánk a kelet európai régió központja, és a térségbe irányuló terjeszkedés kiindulópontja – mutatott rá Rohály Gábor, az Avaya Magyarország Kft. május 1-jétől kinevezett ügyvezető igazgatója. A magyar leánycég az elmúlt évtől kezdődően egyre hangsúlyosabb szerepet kap az amerikai vállalat európai és EMEA térségbeli terjeszkedésében. A cégvezető, aki az Avaya technológiai támogatóközpontjának igazgatója is, az európai államok és a FÁK országok szakmai támogatását biztosító, magasan képzett szakembergárda 40-ről 60 főre történő bővítéséről, az Avaya EMEA VoIP piaci részesedésének 8-ról 17%-ra növeléséről számolt be.
Libor Voncina, az EMEA régiószolgáltatásokért felelős alelnöke a Budapesti sajtótájékoztatón az infokommunikációs iparág jövőjéről elmondta, hogy a piaci nehézségek leküzdésére a megoldás a technikai kiválóság mellett az, ha az ügyfelek számára biztosított szolgáltatásokra jobban koncentráló megoldásokat hoznak létre. Ez a trend vezetett oda, hogy az Avaya létrehozta Global Services üzletágát, amelyben a magyarországi szakemberek kiválóságát kihasználva alakult ki hazánk régióközponti szerepe. A szolgáltatási üzletág létrehozásával közvetlenül, vagy a viszonteladók útján többféle igényt ki tudnak elégíteni, mint eddig valaha. A viszonteladók képzésére kiemelt figyelmet fordít a vállalat, és Magyarország ebből a szempontból is kiemelkedő szerepet kapott, nevezetesen Budapest az Avaya University régióközpontja is egyben.
A hazai call center piacon 53%-os részesedéssel rendelkező vállalat új szolgáltatási üzletága Európa második legnagyobb szakértői központjának számít, amelynek feladata, hogy a meglévő viszonteladói partnerhálózatot, az ügyfeleket és az Avaya külföldi leányvállalatainak szakembereit támogassa, távolról beavatkozva a telepítésekbe, ellenőrzésekbe és javításokba – mondta el Varga György, az új szolgáltatási üzletág igazgatója. A végfelhasználók és a viszonteladói partnerhálózat számára kész szerviz és installációs szolgáltatási konstrukciókat biztosítanak, így egységesen szolgálhatják ki ügyfeleiket.
Az ügyfélközpontú üzleti kultúra hazai terjesztése érdekében a Humánerőforrás Alapítvány kezdeményezésére szeptembertől, összesen hét középiskolában, ebből négy intézményben az Avaya legmodernebb termékeivel indul el az államilag elismert ügyfélszolgálati asszisztensképzési program. A cég ezen felül a következő tanévben vezeti be a fiatal tehetségek ösztöndíjprogramját is, valamint az Informatikai Vállalkozók Szövetsége tagjaként erőfeszítéseket kíván tenni az infokultúra és a megfelelő jogi környezet kialakítására – emelte ki Rohály Gábor.
A vállalat által képviselt korszerű technológiáiról illusztrálásképpen Varga György kiemelte, hogy a magyarországi ügyfelek számára kiemelkedően fontos az Avaya szabadalmának, az Expert SystemnekÔ a szolgáltatási rendszerbe történő beépülése. Ez egy automatikusan, távolról, az ügyfél számára láthatatlanul működő felügyeleti és szerviz eszköz, melynek hátterében egy olyan hibaadatbázis áll, amelyet az Avaya tíz éve fejleszt és tölt föl információkkal. A Webticketing megoldás révén ezentúl az ügyfelek is hozzáférhetnek a hibaadatbázishoz, hibát jelenthetnek be és online nyomonkövethetik a karbantartási folyamatokat.
Magyarországon a közvetlen jelenlét mellett alapvető cél a viszonteladói hálózat további erősítése, hogy az Avaya-nak az IP telefónia és a call/contact center piacon való térnyerése gyorsabb lehessen – mondta Gáll Tamás, az Avaya Magyarország kereskedelmi igazgatója.
Az infokommunikációs iparban az egyértelműen megtérülő beruházásoké a jövő, tehát olyan megoldásokat vásárolnak meg az ügyfelek, amelyekről világosan kimutatható, milyen árbevétel növekedést és költség megtakarítást eredményez a felhasználó vállalat számára – hívta fel a figyelmet Gáll Tamás. Példáként elmondta, hogy többek között a mobiltársaságok is az Avaya ügyfélkezelő call center megoldásait használják, és ezek közül figyelemre méltó, hogy a Vodafone már a legmodernebb technológiát alkalmazva szolgálja ki ügyfeleit, illetve segítségével úgy képes piacra vinni termékeit, hogy emellett költségeit is csökkenti.