A piackutató cég munkatársai szerint a szigetországban jelen pillanatban azon mobiltelefonok a legnépszerűbbek, melyek segítségével internetezni lehet, integrált digitális fényképezőgéppel vannak felvértezve, kijelzőjük pedig nemcsak nagy felbontású, hanem lehetőleg nagy színmélységű.
A Yankee Group adatai szerint Japánban az elmúlt esztendőben több mint 39 millió darab új mobiltelefon talált gazdára, ezzel párhuzamosan pedig a mobil penetráció elérte a 60 százalékot. A mobiltelefon gyártók, illetve az operátorok számára az jelenti a legnagyobb kihívást, hogy a piaci körülményeket folyamatosan figyelemmel követve megállapítsák, hogy az előfizetők aktuálisan mire a leginkább vevők – nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Naoto Nakagawa, a Yankee Group vezeték nélküli telekommunikációs részlegének egyik vezető elemzője.
Ismeretes, hogy a világon Japánban használnak legtöbben harmadik generációs (3G) mobiltelefonokat, illetve ezen készülékekhez kapcsolódó szolgáltatásokat. Szakértők szerint a Japánban 2001-ben indult harmadik generációs szolgáltatások sikere elsősorban a kedvező árban, a nagy lefedettségben (91 százalék), valamint az egyre jobb minőségű és tudású 3G mobiltelefonokban rejlik.