A Logitech International bejelentette, hogy lezárult a cég történetének legjobb pénzügyi negyedéve. A harmadik költségvetési negyedévben, amely 2003. december 31-én ért véget, a forgalom elérte a 410 millió dollárt, 16%-kal meghaladva a megelőző év azonos időszakának teljesítményét, amikor ez az összeg 352 millió dollár volt. A bruttó árrés 34,3% volt, szemben az idei költségvetési év második negyedévének 31,5%-ával és az előző év azonos időszakának 33,3%-ával. A működési bevétel 65,3 millió dollárt tett ki, amely 29%-os emelkedés az előző évi 50,8 millió dolláros bevételhez képest. A negyedév nettó forgalma elérte a 66,8 millió dollárt (1,35 dollár részvényenként), ami jelentős növekedés a megelőző év 40,4 milliójához képest (0,80 dollár részvényenként).
A Logitech OEM eladása is erőteljes növekedést mutat, mintegy 39%-kal évről évre, melyet jelentősen fellendítenek a Sony-nak eladott termékek, úgymint az EyeToy kamera a Sony PlayStation2-höz. A kiskereskedelmi forgalom 12%-kal nőtt a múlt évhez képest, amely elsősorban a Logitech minden termékkategóriájában fellelhető verhetetlen termékeknek köszönhető. A Logitech különösen élénk kiskereskedelmi forgalmat könyvelhetett el a webkamerák, a hangszórók, a vezeték nélküli desktopok és a játékvezérlők terén.
”Ez a kiemelkedő teljesítmény leglendületesebb költségvetési negyedévünk során a rekord második negyedévre épül, és növeli reményünket, hogy a Logitech eléri azokat az eredményeket, amelyeket magunk tűztünk ki a költségvetési év elején.” – tájékoztatott Guerrino De Luca a Logitech elnöke és vezérigazgatója. Az erőteljes forgalmi növekedés és a rekord jövedelmezőség mellett különösen örülünk annak, hogy bruttó árrésünk évről-évre töretlenül növekszik. Igyekszünk a megfelelő növekedési stratégiát követni – erőfeszítéseink arra irányulnak, hogy a termékek árának csökkentése és a működési hatékonyság növelése kifizetődő legyen. Közben folytatjuk befektetéseinket igény-teremtő tevékenységekbe.
A harmadik negyedév csúcsteljesítményei:
- Rekord mennyiségű kiskereskedelmi eladás a Logitech vezeték nélküli desktop termékeiből – 37%-os növekedés az előző év azonos időszakához képest
- Rekord növekedés a játékvezérlő konzolok terén – 174%-os növekedés az előző év azonos időszakához képest, és 2,5 millió leszállított egység, közel kétszer annyi, mint bármelyik megelőző negyedévben
- Szakadatlan növekedés a webkamera eladásban – 26%-kal több mint az előző évben
- A Logitech márkajelzésű multimédia hangszórók eladásának 75%-os növekedése az előző évhez képest
- A műveletekből származó fizetőképesség 44 millió dollár, amely 11 millió dollárral több, mint az előző év azonos időszakában
- Két régóta várt videotermék bevezetése: a Logitech QuickCam Orbit webkameráé és a Logitech Pocket Digital 130 kameráé
- A Logitech diNovo Media Desktop bevezetése, mely díjnyertes csúcstervezésű termék. Ennek segítségével újraértelmezhető a vezeték nélküli billentyűzet és egér fogalma. A termék teljesen új formatervezéssel és a Bluetooth technológiával biztosítja az összeköttetést a számítógép és a mobiltelefonok, palmtopok, valamint egyéb eszközök között.
A 2004-es költségvetési évben, mely 2004. március 31-én zárul, a cég újra megerősítette azt a célkitűzését, hogy 15%-kal növelje a működési bevételt 2003-hoz képest, és a jelek szerint a teljesítmény felülmúlta a várakozásokat. A nettó eladások meghaladják az 1,24 milliárdot, és ez megközelítőleg 13%-os növekedést jelent a 2003-as évhez képest.
A Logitech továbbá megerősítette fenntartható növekedésének távlati terveit, mely szerint 10%-kal nagyobb hányadot kíván elérni az állami jövedelemben, és – a jelenlegi költségvetési évhez képest – 15%-kal kívánja növelni működési bevételét a 2005-ös költségvetési évre, amely 2005. március 31-én zárul.