A Canon Europe az Európai Unióval és a világ egyik legnagyobb hamisításellenes szervezetével, az Anti-Counterfeit Grouppal közösen indított kampányt a feketepiaci kereskedelem ellen. A kezdeményezés célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a hamisított termékek veszélyeire és valódi árára, valamint azok valódi értékére.
A Canon Europe azt követően határozta el, hogy hallatni fogja hangját a kérdésben, és megpróbálja tájékoztatni a fogyasztókat a hamisított termékek és olcsó – első pillantásra eredeti Canon-gyártmánynak tűnő – fényképezőgépek vásárlásával járó kockázatokról, hogy a vámhatóságok és a rendőrség több mint 20.000 hamis Canon-gépet foglalt le Európa különböző országaiban.
Az elmúlt években hazánkban is több száz hamisított „Canon” berendezés jelent meg Canonmatic „márkanév” alatt, így a hamisított termékek a magyar vámhatóságok és a rendőrség látókörébe is bekerültek. A Canon Hungária mindent megtesz azért, hogy megóvja a vásárlókat a hamisított termékek megvásárlásával járó károktól, s felhívja a figyelmet termékei valódi értékére.
„A Canon fontosnak tartja, hogy megvédje a fogyasztók érdekeit, hiszen ők azok, akik a saját bőrükön kénytelenek megtapasztalni a hamisítás következményeit. Lehet, hogy első hallásra jó üzletnek tűnik a hamis gép megvásárlása, ám az ilyen tranzakció számos rejtett veszélyt hordoz a fogyasztó számára. Ha a termék nem működik megfelelően, nem kérhet segítséget a forgalmazótól, hiszen a hamisítványhoz nem jár garancia. Ezért csak eredeti portékát érdemes vásárolni.” – hangsúlyozta James Leipnik, a Canon Europe kommunikációért és vállalati kapcsolatokért felelős vezetője.
A Canon Europe azt javasolja a fogyasztóknak, hogy csak jó nevű viszonteladónál és kiskereskedelmi egységben vásároljanak Canon-fényképezőgépet vagy más készülékeket. A Canon hivatalos magyarországi képviseleteinek és disztribútorainak teljes listája megtekinthető a Canon.hu-n.
Az elmúlt öt évben közel tízszeresére nőtt az Európai Unióba érkező hamisított termékek mennyisége. A hamisítási technikák fejlődésével a hamisított fogyasztási cikkek jellege is megváltozott. Ma már nem csak a farmerek, a parfümök és a CD-k, hanem a gyógyszertermékek, az ipari gépek és a szórakoztató-elektronikai eszközök is szerepelnek a veszélyeztetett áruk listáján. Gyakorlatilag minden márkanévvel rendelkező termék potenciális hamisítási célpont.
„Fő célunk, hogy tudatosítsuk az emberekben a feketepiaci kereskedelem gazdasági és társadalmi hatását. Szeretnénk, ha mindenki tisztában lenne azzal, mibe kerül ez a fogyasztóknak és a vállalatoknak. Arra is szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy a kormányzatoknak a Canonnal és a hozzá hasonló vállalatokkal együttműködve gyökerénél kellene megszüntetniük a problémát, és rács mögé zárni a feketekereskedelem hátterében álló szervezett bűnözői csoportokat.” – nyilatkozta John Anderson, az Anti-Counterfeiting Group főigazgatója.
A márkahamisítás problémájának reflektorfénybe kerüléséhez az Európai Parlament kalózkereskedelem és hamisítás elleni harcról nemrégiben elfogadott nyilatkozata is hozzájárult. „A hamisítás és a kalózkereskedelem sérti a vállalatok szellemi tulajdonhoz fűződő jogait, és egészségkárosodási illetve biztonsági kockázatnak teszi ki a fogyasztókat. Óriási támogatottságnak örvendő nyilatkozatunk szellemiségével összhangban továbbra is határokon átívelő együttműködést kívánunk folytatni a vállalatokkal és a kormányokkal annak érdekében, hogy a jogszabályok megerősítésével, érvényesítésével és betartásuk ellenőrzésével, közösen küzdhessünk a hamisítás ellen a jelenlegi és a kibővített Európai Unióban.” – jelentette ki Arlene McCarthy, az Európai Parlament tagja.