Az új design csaknem másfél év után váltotta a Fotexnet Áruház eddigi arculatát. A fejlesztést megelőzően az áruház vásárlói személyesen mondhatták el véleményüket az addigi oldalról, valamint az általuk végzett tesztvásárlások alkalmával felmerült problémák és észrevételek – főként navigációs elemek esetében – is befolyásolták az új design kialakítását. A teszt során a vásárlóknak egy előre összeállított listán szereplő termékeket kellett megvásárolniuk, és közben jelezni tapasztalataikat. Az interjú végén egy – az áruházban történő vásárlásokkal kapcsolatos – kérdéssorra válaszoltak. Az így kapott eredmények összegzését követően került kialakításra az új arculat koncepciója.
„A design cseréje időszerű volt, hiszen az elmúlt másfél évben többek között számos új szolgáltatást is bevezettünk, melyeknek az egységes kommunikációja, az oldalakba történő beillesztésük már nehezen volt megvalósítható az addigi keretek között. Az új designban sikerült ezeket a céljainkat megvalósítani, ugyanakkor az oldalak színvilágával kellemes környezetet is teremtünk a vásárláshoz. A színek logikusan átgondolt szisztémája a navigációt is megkönnyíti, hiszen például a sárga alapon elhelyezett menüpontokon keresztül az áruház különböző kategóriái érhetők el, míg a szürke mezőkön keresztül a személyes információk érhetők el.“ – mondta Porkoláb Péter, a Fotexnet ügyvezetője.
Az áruház az új designnal ugyanakkor visszanyúlik a cég kezdeti filozófiájához, miszerint az internetes áruházak esetében különösen fontos a böngészés sebessége, így az oldalak felépítésében kevesebb grafikai elemet alkalmaz, ezzel is gyorsítva az oldalak letöltésének sebességét.