A Terminal már tavaly szeptemberben beszámolt arról, hogy idén aktuálissá válhat a Westel márkanév megváltoztatása, hiszen az egységes európai piacon a Deutche Telecomnak ehhez komoly tulajdonosi érdekei fűződnek. A DT mobilcége a T-Mobile, a Vodafonhoz hasonló globális szolgáltatóvá kíván fejlődni, ahol az ügyfelek ugyanazt a szolgáltatást kapják a világ bármely országában. Ez a terv az egységes európai piacon tulajdonképp már meg is valósult, amiből hazánk EU-csatlakozása után a Westel sem maradhat ki. 2002-ben a brit One 2 One, az osztrák max.mobil, és a tengeren túli VoiceStream is T-Mobile-ra változtatta nevét. Ugyanebben az évben a cseh RadioMobil szintén átkereszteltette magát, és ne hagyjuk ki a sorból a DT orosz, lengyel és holland érdekeltségeit sem. Nehezen képzelhető el, hogy épp a Westel lenne kivétel.
Vajon mivel járhat a Westel név T-Mobile-ra történő változtatása? Először is gondoljuk csak át, hogy mire jó egy márkanév! A márka a piac szegmentálására hivatott. Termékeket és/vagy szolgáltatásokat azonosítunk, különböztetünk meg vele, amely így a segítségünkre van a választásban. Egyfajta virtuális szerződés és elkötelezettség a márkatulajdonos és a fogyasztó között. Azaz, ha egy márka hosszú távon létezik a piacon, akkor a stabilitás zálogaként is felfoghatjuk. Nos, ha igaz, hogy a legnagyobb hazai mobilszolgáltató néhány hónap múlva T-Mobile néven működik tovább, akkor a Westel márkanév több mint tíz év után tűnik el a szemünk elől. Kérdés, hogy emiatt meginoghat-e a márkahű fogyasztók hozzáállása?
A válasz természetesen igen, amire a Westelnek fel is kell készülnie. Valószínűleg kedvezmények sorával és számtalan új szolgáltatással fognak majd a megingott ügyfelek lelkére és zsebére hatni, ami ebben az esetben természetes reakció, és a fogyasztók is jól járnak. A hűségszerződőket pedig továbbra is köti a dátum.
Természetesen a név mellett a design is megváltozik, így a web- és wapoldalak teljes megújulása várható. Sőt, a globálisan egységes szolgáltatás nevében a wapon nyújtott tartalomszolgáltatásnak is a külföldön már jól bevált T-zones-ra kell változnia. Ez azért fájó pont, mert jelenleg a Westel 777mobile oldala kísérleti jelleggel olyan fejlett szolgáltatásokat is tartalmaz (egyelőre ugyan veszteséges üzemeltetéssel), amik a T-zones-ból hiányoznak. Vajon hogyan viszonyulnának az ügyfelek egy minőségi visszalépéshez a márkanév megváltozásával párhuzamosan? Tovább boncolgatva a várható fejleményeket, vajon mi történik majd a Westel mobil tartalom szolgáltatásért felelős csapatával, akik az utóbbi években Európa egyik legfejlettebb wapos szolgáltatáscsomagját állították össze?
A Terminal információi szerint a Westelnél gőzerővel folynak az átállás előkészületei, amik már konkrét akciótervekben öltenek testet. Sőt, tudomásunk van róla, hogy az új arculat grafikai munkálatai is megkezdődtek.