Connect with us

technokrata

Az IBM új szoftverekkel és szolgáltatásokkal segít alkalmazkodni ügyfeleinek a változó üzleti körülm

Dotkom

Az IBM új szoftverekkel és szolgáltatásokkal segít alkalmazkodni ügyfeleinek a változó üzleti körülm

Az új megoldások megerősítik az IBM vezető pozícióját a szolgáltatásorientált architektúrák kialakítása terén.

Az IBM bemutatott új szoftverei és szolgáltatásai segítségével a vállalatok gyorsan és az eddiginél egyszerűbben igazíthatják informatikai infrastruktúrájukat a változó üzleti körülményekhez.

Az IBM új megoldásai lehetővé teszik az ügyfelek számára az úgynevezett „szolgáltatásorientált architektúrák” (Service Oriented Architecture, SOA) kiépítését. Az ilyen architektúrákat alkotó üzleti folyamatsorok újrahasznosítható, szabványos interface-ekkel biztosítják a vállalaton belül, valamint kifelé, az ügyfelek és a beszállítók irányában az alkalmazások integrálását.

Az IBM szolgáltatásorientált architektúrák iránti elkötelezettsége jól kiegészíti azokat a törekvéseket, amelyek az IBM innovációival és szabványos technológiáival költségeik lefaragásához, új növekedési lehetőségek kiaknázásához és igény szerint, rugalmasan alakítható (on demand) vállalati infrastruktúra kiépítéséhez kívánják hozzásegíteni az ügyfeleket. A web services (webszolgáltatások) ipari szabványainak kidolgozásában vállalt vezető szerepe, piacvezető WebSphere alkalmazásszervere és integrációs szoftverei, Tivoli infrastruktúra-felügyeleti és biztonsági alkalmazásai, mélyreható ágazati jártassága, valamint valós üzleti problémákra reagáló termékei és szolgáltatásai révén az IBM stabil alapokat teremt a szolgáltatásorientáIt architektúrák gyakorlati megvalósításához.

Jelenleg a vállalatok többsége fix (hard-wired) csatlakozásokkal biztosítja az alkalmazások céges határokon belüli és azon kívüli kommunikációját. Az ilyen csatlakozások azonban megnehezítik a szervezet számára a változások követését. A szolgáltatásorientált architektúrákban működő szabványos szoftverelemek (például: web services) lehetővé teszik a vállalat számára a konkrét üzleti feladatokat szolgáló (például: egy banknál a jelzáloghitel-igényléseket feldolgozó vagy egy termelőcégnél az ellátási láncot egyszerűsítő) rugalmas, újrahasznosítható csatlakozások létrehozását.

A szolgáltatásorientált architektúrák alapszintű építőelemekre bontják le az üzleti komponenseket (ezek közé az építőelemek közé tartoznak például az IT-infrastruktúra modularitását biztosító szabványos szoftverinterfészek is). A rugalmas üzleti folyamatok így rugalmas informatikai folyamatokkal szolgálhatók ki. Egy banknál például hetekre, sőt napokra is le lehet rövidíteni a jelzáloghitel-igénylések korábban akár egy hónapig is elhúzódó jóváhagyási procedúráját az üzleti és informatikai folyamatok szolgáltatásorientált architektúrán belüli összekapcsolásával.

Az is kivitelezhető, hogy a vállalat egyelőre néhány üzleti probléma megoldására vezessen be szolgáltatásorientált architektúrát és a későbbiekben fokozatosan, saját tempójában, az igény szerinti működést (on demand) megvalósítva terjessze ki a rendszert.

Az IBM új szoftvereket és szolgáltatásokat dolgozott ki a szolgáltatásorientált architektúra kialakításához:

WebSphere Business Integration Server Foundation – az architektúrán belül futó alkalmazások kiépítését és integrálását segíti. A nagyobb szállítók termékei közül ez az első olyan megoldás, amely natív támogatást nyújt az üzleti logika végrehajtásának ipari szabványos specifikációjaként szolgáló Business Process Execution Language (BPEL) programnyelvhez. A WebSphere Business Integration lehetővé teszi, hogy a vállalat újrahasznosítható szolgáltatásokat állítson össze meglévő web services-eiből és alkalmazáscsomagjaiból, és a szolgáltatásokat kombinálva összekapcsolja egymással az üzleti folyamatokat és a szoftveralkalmazásokat.

Szolgáltatásorientált architektúrák felmérése (IBM Assessments for Services Oriented Architectures) – Az IBM Global Services (IGS) által nyújtott szolgáltatás a tervezett architektúra funkcionális és technikai szempontjainak értékeléséhez kínál segítséget a szolgáltatásorientált architektúra kiépítésén munkálkodó vállalatoknak. Az IBM megvizsgálja, hogy a tervezett architektúra képes-e biztosítani az elérni kívánt szolgáltatásminőséget, és a szolgáltatások granularitását és kialakításbeli jellemzőit is értékeli a megadott funkcionális szempontok alapján.

Stratégiafejlesztés és tervezés szolgáltatásorientált architektúrákhoz (Strategy and Planning for Service Oriented Architectures) – Az IGS segít behatárolni a vállalatnak a szolgáltatásorientált számítástechnika előnyeinek hasznosításához szükséges üzleti és technológiai képességeket. E szolgáltatás szempontjából minden esetben az ügyfél célkitűzései jelentik a kiinduló- és végpontot. Az IGS által kidolgozott üzleti szolgáltatási terv tartalmazza az architektúrán belül szükséges üzleti szolgáltatásokat, az architektúra jövőbeni működésének vázlatát, funkcionális építőelemeit, irányítási módszertanát, felvázolja az architektúra referenciamodelljét és megadja az ügyfél konkrét szolgáltatásorientált architektúrájának átállási ütemezését.

Az adataikat régi rendszerekben tároló ügyfelek számára az IGS alkalmazás-átalakítási és integrációs szolgáltatást (Application Renovation and Integration for Services Oriented Architectures) biztosít. Ennek keretében segít a vállalatnak eldönteni, érdemes-e feltárni és a szolgáltatásorientált architektúrában működő új üzleti folyamatokkal összekapcsolni a régi adatokat. Az IBM a régi alkalmazások átalakításához és új architektúrába integrálásához is segítséget nyújt.

A komponensek üzleti modelljének elkészítése (Component Business Modeling) – Az IBM kutatási és üzleti tanácsadási szervezetének bevonásával nyújtott szolgáltatás segít a vállalatnak feltérképezni üzleti folyamatait, majd pedig felhasználók, folyamatok és rendszerek által támogatott, különálló tevékenységekre bontja le az üzleti működést. A szervezet ily módon egyszerűen mérheti és benchmark-vizsgálatoknak vetheti alá az egyes elemeket, gyorsan, egyértelműen tudja azonosítani tevékenységei erős és gyenge pontjait, és hatékonyabban képes behatárolni a folyamatfejlesztést igénylő területeket. A szolgáltatásorientált architektúra rugalmassága révén az üzleti folyamatok rövid időn belül továbbfejleszthetők.

A Danske Bank szolgáltatásorientált szemlélettel fejleszti és integrálja rendszereit. A folyamatközpontú szemlélet több fúzió és akvizíció sikeres lebonyolítását támogatta az elmúlt tíz évben. A bank szolgáltatásorientált architektúrájának fő előnye, hogy egységes képet ad a különböző banki szolgáltatásokat (hagyományos egyéni és vállalati bankszolgáltatások, élet- és nyugdíjbiztosítás, vagyonkezelés, jelzáloghitel, értékpapír-, ingatlan- és lízingszolgáltatások) igénybe vevő ügyfelekről.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés