A Siemens NetCheck pontos, megbízható munkavégzést tesz lehetővé. Az előzetes kalkulációk szerint a megoldás és szolgáltatáscsomag révén a hálózat leállásából, az adatok sérüléséből, a partnerek nem megfelelő szinten történő kiszolgálásából származó veszteségek elkerülésével a hálózat felügyeleti költségek akár tízszerese is megtérülhet. A megoldás szabadon alakítható és illeszthető a vállalati rendszerekhez, bármikor fejleszthető és több szintű szolgáltatást nyújt a felhasználók számára, így a hálózati hibák, vírus támadások időben felismerhetők. A Siemens NetCheck megoldja a hálózat folyamatos figyelését is és hiba esetén azonnal riasztást küld.
Alapfunkciók
A NetCheck szolgáltatás minőségi (QoS) méréseket végez az IP hálózatokon. Ennek nyomán például eldönthető, hogy a hálózat alkalmas-e VoIP átvitelre, adatbázisok működtetésére, irodai LAN alkalmazásra, és az egyedi igényeik kielégítésére.
Elemzi a hálózat működését a QoS jellemzők időbeni eloszlása szerint, valamint riasztásokat generál az analízis eredmények alapján, minőségi hibák esetén. A rendszer három forrás alapján ad riasztást: rendelkezésre állási, quality vagy SLA okból. A riasztásokat megjeleníti monitoron, közli e-mailen vagy sms formában küldi.