Connect with us

technokrata

Informatikai biztonsági megoldások használata Magyarországon

Dotkom

Informatikai biztonsági megoldások használata Magyarországon

A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Magyarország Rt. – a Sun Microsystems Kft.-vel együttműködve – negyedévente felméri a vállalatok infokommunikációs eszközökkel való ellátottságát, Internet-használati szokásait. Jelen összefoglalóban a legutóbbi felmérés eredményei közül az informatikai biztonsági megoldásokra vonatkozókról lehet tájékozódni.

A magyarországi legalább 5 alkalmazottal rendelkező vállalatoknál a három legelterjedtebb informatikai biztonsági megoldás a vírusirtó, a tűzfal és a másolat-készítés. Az Internet-kapcsolattal ellátott vállalkozások 85%-a használ valamilyen vírusirtó szoftvert vagy szoftvereket, tűzfal csaknem háromötödüknél működik. Biztonsági másolatokat az érintett cégek valamivel több, mint fele készít rendszeresen. Biztonságos (úgynevezett secure) szervert minden harmadik legalább 5 főt foglalkoztató, Internet-kapcsolattal ellátott cég működtet.

A cégek egyre nagyobb hányada veszi komolyan az informatikai biztonsági kockázatokat, 2004-ben mindhárom fenti megoldás használata jelentősen magasabb volt a cégek körében, mint 2003-ban. Az egyéb informatikai biztonsági megoldások használata azonban kevésbé elterjedt a magyar vállalatoknál: azonosító eljárás(oka)t, mechanizmusokat az érintett cégek 23%-a, titkosítást 15%-uk használ; biztonsági szolgáltatásokra 14%-uk fizet elő. Elektronikus aláírást a magyar Internet-kapcsolattal rendelkező cégek 15%-a használ.

A 2004. októberét megelőző egy esztendő során a számítógéppel ellátott cégek egynegyede találkozott olyan vírustámadással, amely adatvesztést, vagy munkaidő kiesést eredményezett, míg a 2003-as felmérés szerint ez az arány 32% volt. Számítógépes rendszerükbe vagy adatbázisaikba történő jogosulatlan behatolást ennél jóval kisebb százalékban (1%) szenvedtek el a cégek és szoftvereiket vagy adatbázisaikat fenyegető zsarolással, fenyegetéssel is viszonylag kevesen (1%) találkoztak közülük.

A kutatásról
A felmérés 2004. októberében zajlott le telefonos interjúk formájában, 2200 cég reprezentatív megkérdezésével. A felmérés célcsoportja a legalább 5 alkalmazottat foglalkoztató vállalkozások voltak. A felmérés kiterjedt egész Magyarországra és érintette az összes gazdasági szektort.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés