Connect with us

technokrata

Egyre több pénzügyi szolgáltatás érhető el Interneten keresztül

Dotkom

Egyre több pénzügyi szolgáltatás érhető el Interneten keresztül

A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. – a Sun Microsystems Kft.-vel együttműködve – negyedévente felméri a vállalati Internet-használati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését. Jelen összefoglaló a pénzügyi szektor Internet-gazdasággal összefüggő jellemzőit mutatja be.

A bankok és a biztosítók között jelentős véleménykülönbség áll fenn az Internet pénzügyi szolgáltatásokra gyakorolt hatásáról. A hitelintézetek jóval derűlátóbbak az internetes szolgáltatásokat illetően, mint a biztosítók.

Internetes szolgáltatások
A magyarországi bankok folyamatosan fejlesztik internetes szolgáltatásaikat, melynek eredményeként az elmúlt évben számos új szolgáltatás vált elérhetővé az Interneten a lakosság és a vállalkozások számára. Az új szolgáltatások további kényelmi megoldásokat kínálnak a már Interneten bankolók számára, és növekvő vonzerőt jelentenek azok számára, akik még nem próbáltak online módon banki, pénzügyi tranzakciókat bonyolítani.

Ilyen új szolgáltatásnak számít az Internetbankon keresztül feltölthető mobilegyenleg, a szolgáltatói számlák (áram, víz, telefon stb.) beszedésére adható megbízások internetes kezelése vagy a devizaműveletek végzésének internetes lehetősége.

A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások indítása növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre mindkét ügyfélkör esetében a számlainformációk lekérdezése, illetve a tranzakciók ellenőrzése került. Ugyanakkor a lakosság körében kismértékű bővülésre számítanak még a válaszolók a befektetési jegyek, a hiteligénylés és az állampapírok internetes forgalmában.

Internetes banki ügyfelek
2004. szeptember 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek kb. 436 ezer Internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 10%-kal több mint 3 hónappal, és 43%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. Az Internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 65 ezer volt, ami 7%-os, illetve 24%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. 2004. végére a lakossági Internetbanki ügyfélkör nagysága várakozásaink szerint 460 ezer, vállalati ügyfélköré pedig csaknem 71 ezer körül alakult.

Webkártya
Az internetes kereskedelem fejlődésében egyre nagyobb szerepet játszhatnak azok a virtuális bankkártyák, amelyek kizárólag Interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására használhatók. Ezen úgynevezett webkártyák számának megadásával az online módon vásárló ügyfél kiküszöböli a saját bankkártyája számával való visszaélés lehetőségét, hiszen elkülönült kártyaszámot használ az internetes vásárlások esetén. A webkártyán elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a vásárlás lebonyolítását megelőzően helyez el pénzt a kártyán.

A webkártyák népszerűsége folyamatosan nőtt az elmúlt években Magyarországon és 2004 szeptember 30-án már 42 ezer webkártya volt használatban. Az előző 12 év során a kártyák száma 37%-kal emelkedett.

A felmérés 2004 október-novemberében történt a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívek segítségével megkérdezve a hitelintézeteket és a biztosítótársaságokat. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 55%-a, díjbevétel alapján a biztosítók 36%-a képviseltette magát a felmérésben.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés