Connect with us

technokrata

Online jegyrendelés a labdarúgó világbajnokságra

Kütyük

Online jegyrendelés a labdarúgó világbajnokságra

A jegyárusító helyeknél kialakuló tömött sorok, a veszekedések és verekedések végleg a múlt ködébe fognak veszni?

A múlt hét közepén kezdődött meg a FIFA 2006-os világbajnokságának jegyvásárlási szezonja. No nem arról van szó, hogy máris sorba lehetne állni a stadionok bejárata előtt és meg lehetne venni a belépőt a jegyárusítóktól; a jegyeket online, az Interneten keresztül lehet lefoglalni. Vannak azonban hátrányai is az internetes vásárlásnak: a rajongók csak akkor juthatnak hozzá a belépőkhöz, ha rendelkeznek MasterCard hitelkártyával. Minden más bank- vagy hitelkártya ugyanis használhatatlan egy jegyvásárlási tranzakció során – és nem azért, mert nem lennének megfelelőek. Az ok – már megint – a pénzhajhászás: a 2006-os labdarúgó világbajnokság fő szponzora ugyanis a MasterCard (innen talán már nem is kell továbbmesélni a történetet).

Közel másfél év van még hátra a Németországban tartandó meccssorozat elindulásáig, de máris mind a 812 ezer jegy megvehető. Ennek meg lesz az az eredménye is, hogy a rajongókat el sem lehet különíteni egymástól, hiszen ha bárki bárhova vehet jegyet, akkor meglehet, hogy olyan helyre ülhet majd, amelyet az ellenfél csapatát buzdítók többsége veszi körül.

Azt, hogy ilyen korán kezdték meg a jegyek értékesítését, sokan a foci csökkenő népszerűségével indokolják. Például a tavaly Portugáliában megtartott, Euro 2004 névre keresztelt európabajnokság a tervezettnél érezhetően kevesebb nézőt vonzott a stadionokba, ezzel alávágva a bevételi elvárásoknak. Igaz, az internetes jegyeladás akkor is szépen teljesített, legalábbis ezt mondta Horst Schmidt, a németországi 2006-os világbajnokság szervezőbizottságának elnöke, aki elárulta, hogy az eladott belépők 96 százaléka (!) már tavaly is online talált gazdára.



Szólj hozzá!

További Kütyük

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés