Connect with us

technokrata

Az SAP a Kimberly-Clarkkal közösen fejleszt új marketing funkciókat a fogyasztási cikkek gyártói szá

Dotkom

Az SAP a Kimberly-Clarkkal közösen fejleszt új marketing funkciókat a fogyasztási cikkek gyártói szá

Az egészségügyi és testápolási termékek globális piacának vezető vállalata jelentős hatékonyságjavulást vár a mySAP CRM marketingerőforrás-gazdálkodási képességeinek bevezetésétől.

Az elmúlt hetekben bejelentett stratégiai kezdeményezésük keretében az SAP AG és a Kimberly-Clark Corporation közösen fejlesztik ki azt az új marketingerőforrás-gazdálkodási (marketing resource management, MRM) platformot, amelynek segítségével a fogyasztási cikkek piacának szereplői automatizálni tudják marketingtevékenységük időrabló adminisztratív feladatait. Az SAP a Kimberly-Clark ágazati tapasztalataira, valamint a mySAP CRM alkalmazásában jelenleg is megtalálható marketing- és márkaérték-kezelési jellemzőkre építve hozza létre az új funkciót, amely tovább automatizálja a marketingprogramok megtervezésének, költségbecslésének, kidolgozásának, végrehajtásának és értékelésének folyamatát. Az így felszabaduló időt kreatívabb, stratégiai fontosságú tevékenységekre fordíthatja a vállalat.

A mySAP CRM többi eleméhez hasonlóan az új marketingfunkció is integrálható lesz a cég IT-környezetében működő többi megoldással, és így lehetővé teszi a marketingtevékenység gazdaságos beillesztését az egész szervezetre kiterjedő üzleti folyamatokba.

Az új képesség kidolgozásával az SAP a marketingvezetők egyre összetettebb igényeire reagál. Nekik komoly kihívást jelent a termékek és az értékesítési csatornák számának gyors bővülése, és az egyre kifinomultabb ügyfélszegmentálási módszerek alkalmazása. A Fortune 1.000-es listáján szereplő vállalatok árbevételük jelentős hányadát fordítják marketingre, mégis ezen a területen tudják legnehezebben mérni a megtérülést és használják ki a legkevésbé a folyamatok automatizálásának lehetőségét.

„A marketing az ügyfélkapcsolat-kezelési stratégia szerves része, amely a piacok, az ügyfelek és a szegmensek elemzésével képes elősegíteni a szervezeti egységek működésének összhangját.” – mutatott rá Kimberly Collins, a Gartner Inc. kutatási igazgatója. „Az MRM lehetővé teszi a vállalatok számára belső és külső marketing-erőforrásaik felhasználásának összehangolását, és a marketingszervezet elszámoltathatóságának javítását.”

Az új megoldások révén a Kimberly-Clark márkafelelősei értékesebb feladatokra, például stratégiai márkaépítésre fordíthatják a jelenleg információgyűjtéssel, illetve az adminisztratív folyamatok nyomon követésével töltött időt. Többé nem kell minden egyes márka esetében táblázatok és adatforrások százait kezelniük: egyetlen, a hét minden napján 24 órában elérhető, felhasználóbarát elektronikus rendszerből kinyerhetik a munkájukhoz szükséges információkat. Az üzleti működés hatékonyságának további fokozása érdekében a Kimberly-Clark az SAP NetWeaver nyílt integrációs és alkalmazásplatformmal fűzi szorosabbra a felhasználói, folyamatai, adatai és platformjai közötti kapcsolatot.

A mySAP központi adatraktárat biztosít az értékes piaci, fogyasztási, felhasználói, márkakutatási és ügyféladatok tárolására, és automatizálja azok elérését a Kimberly-Clark dolgozóinak, beszállítóinak és partnerügynökségeinek több ezer felhasználója számára. Az SAP emellett adattárházat épít ki a dokumentumok, szóróanyagok és egyéb digitális fájlok (fotók, grafikák stb.) gyűjtésére és tárolására. A központi tárhelynek köszönhetően a belső és külső munkatársak cserélődése esetén sem tűnnek el illetve vesznek kárba a bevált módszerek és anyagok, és sokkal ésszerűbbé válhat az egyes marketingprojektek és kampányok lebonyolítása.

Jelenleg a mySAP CRM a meglévő elemzési, értékesítési, szolgáltatási és marketingképességekre támaszkodva, általános MRM-támogatást biztosít a költségvetés-, a márka- és a kereslettervezéshez és a feladatok kivitelezéséhez. A Kimberley-Clark és az SAP együttműködése keretében kidolgozott fejlesztéseket a jövő évtől kezdve más ügyfelek is igénybe vehetik majd a fogyasztási cikkek piacán, valamint a technológiai ágazat, a gépkocsigyártás, a gyógyszeripar és a pénzügyi szolgáltatószektor területén.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés