A Lycos Europe egy olyan képernyővédőt kínál szerdától letöltésre az internetezőknek, amellyel leterhelhetik azon cégek website-jait, akik spamben „hirdetnek”, ezzel közel elérhetetlenné téve szolgáltatásukat az internetezőkkel szemben. Mindehhez a vállalat egy komoly feketelistát állított össze, melyen a spam szempontjából rosszpontot szerzett vállalatok webcímei vannak. Ez a lista aztán letöltődik annak az internetezőnek a számítógépére, aki feltelepíti a képernyővédőt, majd az eszköz automatikusan és ismétlődően adatkérelmeket küld ezeknek a site-oknak. Az ötlet voltaképp a denial of service típusú támadásokra alapul, azaz ha kellően sok ember csatlakozik a Lycos programjához, akkor akár annyira is túl lehet terhelni az spamtámogató szervereket, hogy azok hozzáférhetetlenné válnak az Internetről.
Úgy tűnik, hogy a felhasználók vevők az ötletre (annak ellenére, hogy jogi problémákat vethet fel az eszköz használata), az első nap több tízezren töltötték már le a speciális képernyővédőt, amely egyébként a szélessávú Internet-hozzáféréssel bírók kapcsolatát nem terheli meg különösebben. Ennek aztán meg is lett az eredménye: az internetes forgalomelemzéssel (is) foglalkozó Netcraft jelentése szerint pár website-hoz való hozzáférést sikerült szinte rögtön és teljesen letiltaniuk a kéretlen levelek miatt – tegyük hozzá, joggal – mérges internetezőknek. Két, Kínában hostolt website (a bokwhdok.com és a printmediaprofits.biz) a Lycos képernyővédője miatt vált elérhetetlenné (valamint további számos oldal működése is belassult).
Habár a Lycos még nem kommentálta a minap történteket, de azt már korábban is hangoztatta, hogy az általa terjesztett eszközzel nem DoS-támadásokat lehet indítani, mindössze a spamet támogató website-ok szabad sávszélességét csökkentik a programban részt vevő internetezők. Már a projekt indulásakor is fontosnak tartották kiemelni a portál üzemeltetői, hogy nem áll szándékukban egyetlen website-ot sem elérhetetlenné tenni. „Lecsökkentjük a [kéretlen levélküldést támogató cégek birtokában levő website-ok szabad] sávszélességét 5%-ra, amivel pusztán az a célunk, hogy megnöveljük a spammelés költségét.” – nyilatkozott korábban Malte Pollmann, a Lycos kommunikációs szolgáltatásokért felelős igazgatója.