A Sulinet Programiroda és a Microsoft Magyarország 2004 áprilisában hirdette meg „Verseny2004” elnevezésű országos pályázatát általános és középiskolák számára. A pályázat célja az volt, hogy elősegítse az IKT (információs és kommunikáció-technológiai) és a számítógéppel segített kollaboratív módszerek elterjedését az oktatásban.
Az „Innovatív oktatás versenye” alcímet viselő rendezvény már a negyedik a hasonló céllal megrendezett versenyek sorában, melyeket a Microsoft az Oktatási Minisztérium Sulinet Programirodájával közösen szervezett meg és bonyolított le. A téma – a technológiai fejlődésnek megfelelően – évről évre változott, ám a cél változatlan maradt: a hazai oktatás színvonalának fejlesztése a legkorszerűbb technológiák segítségével.
A háromfordulós versenyre 4-5 diákból és 1-2 tanárból álló 6 fős csapatok nevezhettek. Az első forduló feladata egy digitális eszközökkel megvalósított tanóra tématervének kidolgozása volt, melyet három kategóriában készíthettek el a pályázó csapatok: matematika, természettudomány és humán tantárgyak témakörben. A 300 induló közül 55 csapat került be a középdöntőbe, ahol az elfogadott terv alapján a tanóra gyakorlati megvalósítása volt a cél.
Az 55 középdöntős csapat közül a 6 legjobb jutott be a hét végén lezajlott döntőbe, amely Pilisborosjenőn került megrendezésre. A két fővárosi és négy vidéki csapat a legkülönfélébb témákat dolgozta fel: szerepelt a pályaművek között Mátyás reneszánsz udvarát bemutató anyag, a valószínűségi kísérletek szimulációja, a harmonikus rezgőmozgás kinematikai és dinamikai leírása és a galvánelemek vizsgálata is.
A három napos döntő során a résztvevőknek fel kellett dolgozniuk az elkészített digitális tananyagot a Sulinet Digitális Tudásbázis számára és közzé kellett tenniük azt a www.sdt.sulinet.hu címen. Feladatul kapták továbbá egy teljesen új tananyag összeállítását „A Mikulás” témában. A két fő feladat mellett különböző sportversenyeken és szellemi vetélkedőkön is helytálltak a fiatalok. A döntő résztvevőit a feladatok megvalósításához szükséges külső helyszínekre elnöki limuzin szállította.
A fődíjat – egy városnézéssel egybekötött 5 napos utat Londonba, és belépőt Európa legnagyobb oktatási kiállítására, a BETT Show-ra (http://www.bettshow.co.uk/) – a hódmezővásárhelyi Kossuth Zsuzsanna Műszaki Szakközépiskola és Gimnázium csapata nyerte, amely a galvánelemekről készített bemutató anyagot. Második lett a szegedi Deák Ferenc Gimnázium csapata, „A harmonikus rezgőmozgás kinematikai és dinamikai leírása” című előadásukkal, a harmadik helyezést pedig az egri Neumann János Középiskola és Kollégium érte el „A valószínűség fogalmának előkészítése” témával.
A döntőben résztvevő csapatok több millió forint összértékű hardver és szoftver eszközöket kaptak munkájuk elismeréseként. Az ajándékokat Könczöl Tamás, a Sulinet Programiroda igazgatója és Vityi Péter, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója adta át a résztvevőknek.
„A Microsoft a Társ a Tanulásban Program keretében mindig is nagy hangsúlyt fektetett a közoktatás fejlesztésére, eszközeinek modernizálására. A „Verseny2004” pályázattal az volt a célunk, hogy minél szélesebb körben megismertessük a pedagógusokkal és a diákokkal a multimédiával támogatott, innovatív oktatási módszereket és eszközöket, illetve elősegítsük elterjedésüket már az általános-, és középiskolákban is” – mondta Merényi Ádám, a Microsoft Magyarország oktatási programmenedzsere. „Azt hiszem, a beérkezett pályamunkák sokszínűsége igazolja, hogy az innovatív oktatási eszközök és módszerek az oktatás minden szintjén és területén sikerrel alkalmazhatók.”