A Canalys adatai szerint Európában, a Közel-Keleten és Afrikában az idei esztendő harmadik negyedévében mintegy 62 millió mobiltelefon talált gazdára, és az eladott mennyiség közel kétharmada kamerás készülék volt.
Az említett térség kamerás mobil piacának közel felét, egész pontosan 48 százalékát a finn Nokia uralja, a második helyen pedig a világpiacon mindössze hatodik helyezést birtokló japán-svéd Sony Ericsson található, a maga 12 százalékos részesedésével. A 9 százalékos piacrészű dél-koreai Samsungot az amerikai Motorola és a német Siemens követi a negyedik, illetve ötödik helyen.
Míg a kamerás mobilok piaca szárnyal, addig a 3G szektor még éppen, hogy csak szárnyait bontogatja. A Canalys elemzői szerint a 3G térnyerés lassúságának három fő oka van: kevés új alkalmazás, érdeklődés hiánya és a Wi-Fi technológia. A harmadik negyedévben az említett régióban forgalomba került mobiloknak mindössze három százaléka volt harmadik generációs, ami összesen mintegy 1,8 millió telefont jelent. A piacot egyértelműen a dél-koreai székhelyű LG Electronics uralja, mely vállalat 3G részesedése meghaladja az 55 százalékot. A második helyen a japán NEC tanyázik, a bronzérmet pedig a Nokia tudhatja magáénak.